torsdag 4 augusti 2016

Äntligen underbart Sommarregn, tack



Äntligen , åh vad jag väntat på detta regn. Var uppe
och gick på en "värkrunda" i natt vid 01,45. Då undrade jag vad som var på gång.
Härligt regn som bara "skvalade" på mina fönster.
Jag niger och tackar det behövdes verkligen.


När vi var och handlade sist skulle jag köpa
Lasagneplattor. Men fick då se att det fanns ju
färdiga plattor, alltså färska plattor. Har aldrig köpt
det förut, men det var det bästa jag gjort.
Visst blev det lite dyrare, men vilken Lasagne.

När sonen Per var här hade vi ju Pizza, som man gott
kan fuska med någon gång. Nu har jag Pizza-kit hemma som jag skall använda också. Lite korvsnuttar ,så får vi Hajans Pizza också.

Detta är väl en trevlig regngubbe, skall bliva spännande och se, om vi får tillbaka våra gröna
gräsmattor.
Har suttit och tittat i både Expressen och Aftonbladet
hur vi har det ute i världen. Ibland undrar jag vad
det är för människor , det låter ju inte klokt i mina
gamla öron. Vad håller vi på med, det är ju precis som från begynnelsen, det är ju vår olika tro som
orsakar det mesta. Kollade ett tag på 3an i går,
där satt Lasse Bengtsson och Carolina Klyft och
visade vår första match i damfotboll. Visst vi vann
med ett mål, men herre min je så tråkigt det var.

Jag förstår att Ni tycker det låter larvigt när en gammal käring som jag, lägger sig i.
Mina barn tycker inte om det. Men nu är alla borta, sonen år ute på havet och seglar, min dotter och måg är just nu i Spanien och letar hus, Brud och Brudgum på Bröllopsresa. Ett annat barnbarn är
också i Spanien och badar lerbad.




Jag tager min kompis under armen och vadar ut i Torshagsån
det kan vara skönt det med. Ha det bra , hej då.





4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Hej! Jag tycker inte alls det låter larvigt att man tycker om hur det är i världen, är det någon som har rätt att tycka så tycker i alla fall jag att det är dom som varit med ett tag, då har man perspektiv och har varit med om lite hit och dit! Så med all rätta så ska man tycka. Dessutom håller det en ung. Lägger man av och inte följer med så är det absolut inte bra, så tror jag.
Tänk, jag har aldrig köpt färsk pasta! Borde gjort det när vi bodde i storstan, men här på landet får man åka långt om man vill ha det!
Skönt med regn, vi fick regn i natt vi också och gissa om det behövdes!
Och ja, jag har bestämt mig för att det är färdigbloggat för min del. Jag har funderat ett bra tag, framför allt därför att jag känner mig som om jag upprepar mig och då tappar jag inspirationen och sen har jag fått reda på att alla här där vi bor, på landet, läser min blogg och då tänker jag lite på vad jag skriver och då blir det inte bra känner jag. Inte för mig och inte för andra. Så tills vidare, så......
Kramar från Agneta

Nette Cecilia sa...

Din lasagne ser väldigt god ut .Du är nog toppen du som orkar sitta och se fotboll jag skulle sitta och tänka på annat hela tiden så jag skulle inte hänga med .jag håller med dig om världen utanför dom är inte kloka ,kramen Nette

Mamma C sa...

Klart det är underbart med regn, men där vi är nu är det 29 grader varmt kl.22.00. Färska lasagne plattor är toppen har själv använt det.
Puss o kram

Mamma C sa...

Klart det är underbart med regn, men där vi är nu är det 29 grader varmt kl.22.00. Färska lasagne plattor är toppen har själv använt det.
Puss o kram