torsdag 18 augusti 2016

Äntligen träffades vi igen , åh vad vi kan prata





I går var jag bortbjuden hos grannen, rakt över gården hos mig.
Det var ju ett tag sen, det har ju varit Bröllop och annat i vägen.
Hon hade läst en annons i NT och förstod det gällde de mina.

Det återkommer vi till en annan gång. Det skall inte jag berätta,
utan det faller på någon annan.

 
Det var torskrygg i går, mycket god.
Hon hade lindat bacon runt Torsken, och sen
ugnsstekt den. Sen hade den fått puttrat i mycket
smör och grädde. Räkor lades på mot slutet så
de inte blev sega. Gröna ärtor hörde till med.
Som vanligt har vi ingen efterrätt, utan det bliver
en bakelse till kaffet. Det blev Budapest bakelse till,
så omtänksamt, hon vet att jag gillar dem.

När jag kom hem vid tretiden , vilade jag ett tag och läste i nya Svensk Damtidning.
Fick se då att Lars Lönndahl och jag var lika gamla.
Herre min Je, tänk när han var ung och sjöng
" Får jag bli din Tangokavaljer " det var då det.
Han verkar pigg och alert fortfarande. Roligt att se
de gamla refrängsångerskorna i bland med.


I går när jag kon till min kompis , hade hon fått
ett paket på posten. En bok som ett skolbarn till
henne givit ut. Han tackade henne för att hon uppmuntrat honom, till att skriva.
Boken han skickade var utgiven i Skottland, jag
googlade på honom. Det var mycket som stod skrivet om honom. Det får vi läsa när hon kommer hit den 31/8.   Jag skriver därför inte hans namn.


 
 

Den som blev så här glad var Emma Fransson när hon tog
sin Bronsmedalj i Brottning, och Kungen var där också.
Det hade hon drömt om, så det var ju trevligt.



 
I dag den 18 fyller den här lilla krabaten 3 år.
Lilla Axel är redan så stor, att jag inte hinner med.
Här på pappas arm, när det var Bröllop på gång,
Det sista jag såg i går på TV, var ju barnmorskorna
från East end.
Min middag i dag bliver stekt Falukorv och vanlig
Bondsås, med mycket lök i.
Ha en bra torsdag önskar H A J A N nu.


ETT FYRFALDIGT LEVE FÖR AXEL
HURRA, HURRA HURRA ,HURRA.  KRAM TILL DIG
FRÅN GAMMELMORMOR    H A R R I E T.



3 kommentarer:

Mamma C sa...

Kul att det blev en trevlig dag hos din vän Nina med gott i magen med. Ja idag fyller lillkillen 3 och idag blir det en cykel i present. Det kommer han nog klara galant som allt annat han provar på.
Kramis till dig från oss.

Anonym sa...

Vilken gullig liten nakenfis! Det skulle aldrig gå
i USA, att ha ett naket barn utanför hemmets väggar.
Om nån såg det, bleve det antagligen polisanmälan.
Ja- så är det här.

Tittade på OS i går kväll till halv 12. Tre tjusiga
svarta USA-kvinnor tog alla tre medaljerna på 100 m sprinten.
Det var så kul att se deras glädje efter vinsten.
Undrar vart alla svenska medeldistansare har tagit vägen?
Vi brukade ju vara suveräna på 1500,3000 och 5000 meter.

Åska i går har fått ner temperaturen en bit, men det blir hett igen,
säjs det.

Ruth i Virginia

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
- Vilka roliga bilder du hittar. Gillar skarpt
de där damerna som sitter och spelar bingo.
Bacon runt torsken måste jag komma ihåg. Bacon är
ju en fantastisk krydda till mycket annat. Men
gröna ärtor totalvägrar jag.
Tack för snälla kommentarer på min blogg.
- Ha en trevlig helg !
Hälsar Hasse och Blondin-Ida....:o)