fredag 29 juli 2016

Så är det dags för BRÖLLOPET , lite i förväg





Så är det dags för Bröllopet. ett av mina barnbarn
skall gifta sig. Jaa det är inte de på bilden, vem det
är förtäljer inte historien. Bilden lånade jag från
Google.



Jag skall ha denna tunika och ett par nya långbyxor.
Halv-fyra bliver jag hämtad av dotter och måg.
Vi skall hämta någon mer, vem det är har jag redan glömt bort.
 Vigseln sker i en gammal kyrka på Vikbolandet
Konung-sund ,har bara sett den på bild.
Vet ni vad, vi får hoppas jag mår bättre i morgon,
jag som har älskat solen förr. Det är för mycket nu
i dag har jag verkligen mått illa. Men det skall nog
gå bra, inne i kyrkor brukar det vara svalt och skönt.
Jag skall inte hålla något tal heller, det sköter de
närmast närstående om.



Jag vill bara att Ni skall få en fin Bröllopsdag och
att det bliver en dag med bara härliga minnen från.
Till er andra vill jag meddela att det kommer flera
bilder, som inte är lånade från något annat
bröllop. De sätter jag in i morgon på denna blogg.



4 kommentarer:

  1. Kul att ha håt så trevligt som ett bröllop att
    se fram emot. Gillar din tunika; turkos är min
    favoritfärg! - Du kommer säkert att må bra. Och
    du blir ju väl omhändertagen hela dan.

    Äldsta dottern gifte sej, när hon var i det militära
    på lunchrasten. Don och jag var i Indonesien. Andra
    dottern gifte också, när vi var där (hemma hos en vän).
    Sonen gifte sej i Saigon. Det var BRÖLLOP det,
    och vi var med på galejan. Mat och dryck, levande
    musik och dans. Ser inte ut som det blir nåra
    bröllop vad beträffar barnbarnen. Två av dom har
    sambor, men mer än så blir det nog inte.

    Ruth i Virginia
    (härliga 23C)

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska bli så kul imorgon. Hoppas du mår mycket bättre imorgon. Det är ju svalt i kyrkan som du säger i alla fall.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Ja, det ska bli så kul imorgon. Hoppas du mår mycket bättre imorgon. Det är ju svalt i kyrkan som du säger i alla fall.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  4. Eva i Dalarna29 juli 2016 15:04

    Du kommer att bli så fin i den där tunikan! Och så får vi hoppas du mår bättre i morgon då.
    Jag ska ju också på bröllop i morgon så nu har jag gått runt i affärer idag och med hjälp av en dotter hittade jag till slut en klänning som passade.
    Ska bli roligt att se dina b8lder från bröllopet sen!

    SvaraRadera