tisdag 19 juli 2016

Oj , vad tiden går, jag börjar att inte hinna med, det är säkert




Det är synd att Ni inte kan känna doften från min lilla lya.
Min härliga städhjälp har varit här. Nu har det dammsugits överallt,
dammat har jag själv gjort. Dammvippat med fjäderboan där jag når, så slipper de. De får ju inte heller klättra för högt.

Jag var uppe tidigt i morse, jaa jag är morgonpigg så det är inga problem. Problemen är ju att allt går mycket saktare nu för tiden.
Inbillar mig det hinner jag, tror fan det, det stämmer inte alls.
I går hann jag inte äta middag förrän klockan var över 16,00.

Håller på med en liten överraskning, som tager alldeles för mycket tid. Men som väl är har jag en son, som hjälpt till lite.


I morgon kommer min granne på mat, då skall jag ha Rödspätta
räkor och kokt god potatis.
Tänkte att göra spättan i dag i ugnen, så är det bara att värma i
morgon. Hittade ett recept på datan. ICAS , det verkade bra.
 Efterrätt har vi inte längre men däremot något gott till kaffet.
Vilken överraskning ÄPPLEPAJ, det är nog tredje gången nu.
Men då är det bra med att vara gammal, man bryr sig inte så mycket. Jag skall också taga fram mina Blåbörsmuffins, innan de
går ut själva från kylskåpet. Tänker lägga på en liten klick
vispgrädde på dem.
Nu kom brevbäraren, då kom jag på en annan grej, räkningarna
måste bli klara. De får jag göra på Torsdag.
Min väninna sade i morse, vad skall Du ha till middag i dag?
Då skrattade vi gott båda två, vi skulle ha ugnstekt Falukorv,
Gud bevare Falun, som fixat till den en gång.
Nu har jag pratat färdigt denna gång. Skriver inget om
Allsången, joo måste taga med Loa Falkman han var bäst.
Så kan man väl inte säga jag gillar även Brolle Och Charlott.
Förlåt nu är detta inlägg slut. Spelar ju ingen roll, det är ju
bara dottern och 2 till som läser. Tjinge ling  H A J A N










6 kommentarer:

  1. Skönt att få hjälp med städningen och roligt att du går med boan att vispar undan dammet!!! Jag ser det framför mig!
    Så mycket god mat du gör, jag blir alldeles till mig av dina goda menyer! Många som inte orkar göra mat ordentligt, men dit hör inte du i alla fall.
    Hoppas ni får en riktigt trevlig dag med massor att prata om, tänk, man hittar alltid på något!
    Allting går sakta här också numera, men vi har stressat så mycket i våra liv så det får gärna gå lite sakta fast ibland tröttnar jag och så sätter jag lite fart, men det är segt. Morgonpigg kommer jag aldrig att bli. Det är jag bara när det är något riktigt roligt på gång, en resa eller så!
    Ha det så gott, kramar Agneta

    SvaraRadera
  2. Tycker du verkar att hinna med massor. Jag ska göra en blåbärska till tv-tittandet ikväll. Gubben köpte blåbär igår. Nu är det inte så många som bloggar under semestertiderna. Det kommer en höst snart, och då kryper alla inomhus igen.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Tycker du verkar att hinna med massor. Jag ska göra en blåbärska till tv-tittandet ikväll. Gubben köpte blåbär igår. Nu är det inte så många som bloggar under semestertiderna. Det kommer en höst snart, och då kryper alla inomhus igen.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  4. Jodå, här är en till, som läser dina inlägg med största förtjusning! Du skriver så roligt, man ler alltid när man läser!
    Skönt att ha någon, som kommer och städar, det skulle jag också vilja ha...
    Och morgonpigg är inte jag heller, precis som Agneta ovan...
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Hej !
    Här har du en till som läser men aldrig kommenterat förut... Gillar dig och ditt skrivande, det känns hoppfullt att åldras om man kan få ha det som du. Att du är glad över Hemtjänst och beskriver "dina flickor" som snälla och hjälpsamma känns hoppfullt med tanke på allt man läser... Umgås med väninnor och fika och äta mat och gott i glasen ibland känns också så himla bra och kul.
    Att få läsa om allt, glädje och bekymmer och dina tankar om ditt och datt är världefullt tycker jag, så fortsätt så länge du har lust att "babbla" på din blogg, den är uppskattad !

    / Vendela i lilla orten Kimstad

    SvaraRadera
  6. Eva i Dalarna20 juli 2016 16:40

    Jaha du vet väl redan Hajan att jag läser det du skriver med stor förtjusning..Du är min bloggFarmor, eftersom min älskade egen Farmor är borta och du påminner mig så om henne.
    Och vilken fart det är på dig, du har matgäster och städar och grejar!
    Kram till dig!

    SvaraRadera