söndag 24 juli 2016

Nu tror jag att det vänder faktiskt





Nu tror jag att vädret vänder sig lite, nu bliver det nog inte
någon febervärme mer. Mörka moln börjar att samla sig
över Östgötaslätten.  Men för det vill jag inte ha en massa regn.
Det kan ju aldrig vara lagom, konstigt att det bara är Sverige
som använder ordet LAGOM, ett bra ord tycker jag.
Men de lärda tycker inte det..
Nu bliver det obligatoriska vad fick vi för mat i dag ?
Joo i dag tog jag fram Kålpudding , det är så gott med allt hemlagat.

Jag har tänkt på en sak, det kanske är bara jag som bor kvar här nere i Sandgropen. Inga barn är ute och leker De är väl på semester förstås. Min mans gamla chef ringde i dag och pratade lite, hans
barn i sin tur var i Jerusalem, på sin semester.
Jag tror män har svårt att vara själva, ja i varje fall än vi kvinnor.
Han fyller 95 år nu på  Torsdag, Jag brukar göra lite roliga verser
och lite bilder från Åby. Han bor på ett äldreboende i Norrköping.


Ja här är det bröllop på gång, precis som för oss
på lördagen den 30 juli. Då skall mitt barnbarn gifta sig med sin Rikard. Kl 17.00i en vacker landsortskyrka , det skall bli så spännande.
 
Det här Bondbröllopet målade jag på 70 talet, kommer inte ihåg vem som gifte sig då.
Det är väldigt länge sen för mig, och för många bröllop.


Mina rosor får avsluta dagens blogg, knäppte ett par
kort när jag satt och åt min middag.
Ha det så bra önskar pratsugna Hajan.

5 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Vi fick en mulen dag idag skönt för det var ändå 26 grader .Vi blev bjudna på hallon-sista jordgubbstårta hos grannarna här på holmen på eftermiddagen .Nu sitter jag och ser på fisktärnorna som fiskar här utanför ,vi försökte också få fisk idag men det blev bara 2 abborrar dom hamnade som filéer i frysen.Nu ska jag göra pyttipanna .Ha det fint ,kramen Nette

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Men åhhhhh! Inte visste jag att du var konstnär Hajan! Sååå fin tavla med bröllopet!
Så roligt med bröllop nu i juli, kanske kan du göra en ny tavla och ge till brudparet sedan, i efterskott?
Mums... låter gott med kålpudding, nu blev jag hungrig.

Tack för dina kommentarer hos mig, blir alltid lika glad.

Kramar Anncathrine

Mamma C sa...

Njaaa, tror inte det blev något regn. Men det skulle behövas nu för att få lite härlig luft och för blommorna.
Kramis.

Gunillasljusglimtar sa...

Åh har du målat så fin tavla? Jaa du Hajan,det är skönt i skuggan nu tycker jag,:) Vi har två små barnbarn hos oss ett par dagar o nu strax ska vi åka tåg fram till centrum...Spännande för oss 💙 Kram på dig

Gunillasljusglimtar sa...

Åh har du målat så fin tavla? Jaa du Hajan,det är skönt i skuggan nu tycker jag,:) Vi har två små barnbarn hos oss ett par dagar o nu strax ska vi åka tåg fram till centrum...Spännande för oss 💙 Kram på dig