fredag 22 juli 2016

MIDDAGSRASTEN ÄR KLAR, BARA RESTER, MEN MYCKET GOTT....



 
 
 
Har nyss ätit middag, Pytt i Panna på rester från några andra dagar.
Det var en skinksnutt, en korvsnutt, potatis och morötter.
Tänkte först att ta fisk till middag, men fick se allt som blivit över.
Fisken kan jag ju ta i morgon, det passar lite bättre på lördagen.
Fisk tror jag att jag skulle kunna äta varje dag, stekt eller kokt det
spelar ingen roll.


,



I morse när jag ringde min morgonkompis, vi är lika gamla
så skulle hon redan gå och handla. Har du slut i skåpen sade jag,
nej då men tänkte mig ut före bastuvärmen, svarade hon.
Jaa så är det när man blivit äldre, det kan bliva för varmt och
man bliver tröttare på något vis.

Vi är bara tre kvar nu i gänget, men på en kompis av oss tre går det antagligen inte att ringa ut, utan tager bara emot samtal där.
Det låter lite elakt, men så är det, provar varje dag, men icke sade Nicke.
På tal om Pytt i panna, så stekte jag 2 ägg åt mig i dag. J>a inte bara i dag, jag har gjort så förut med. Vad är det för jäkla höns nu för tiden? Det finns ju inga stora ägg , jo jag vet jag har tagit
frukostägg. Men det är inte mina ägg om ni förstår.
Sen säger jag bara Donald Trump , lika tråkigt som med äggen.
Förstår inte hur den personen funkar.  vi skiter i allt tjafs om Hillery Clinton. Vi har ju inte glömt Ivana Trump heller



 Nu glömmer vi det ett tag för lilla Orvar är med på
min dotters jobb om dagarna. För matte och husse har
så mycket annat för sig nu före bröllopet.

 
Min son och barnbarn åker och badar varje dag nu under hans
semester därför denna trevliga bild på dessa två badande
Nymfer.  Men man bliver lite ledsen , han berättade att nu finns det
nog inget folk som håller ordning vid badplatserna.
Visst är det synd att allt tydligen måste förfalla .
Nu skall i alla fall jag ta mig lite kaffe, sen skall jag bara
slöa och ha det bra. Ha det så bra önskar jag er alla.
PS  Vi kunde ju försöka själva att hålla efter oss, vid
badplatserna. Vi är ju vuxna nästan alla som är vid sjön, hur
gör de hemma slänger  De bara allt omkring sig där med.
Förlåt det var många pekpinnar där, som kom ifrån mig.






Inga kommentarer: