onsdag 20 juli 2016

Lite väl varmt i " Kuvösen "







I dag satt vi ej på Balkongen det var för varmt. Gamla tanter gillar inte det.
Vi började som vanligt med kex och god ost. Ett
var sitt glas med vin till.
Jag bjöd ju på Rödspättan, det blev väldigt gott.


 
 Det blev vackert också med räkorna till.
Men jag tycker inte det är lika roligt när det är så
in i helsicke varmt.  Vi slutade lite tidigare i dag, för
hon skulle få besök av en liten Astrid 1,5 år.

Då berättade ju jag att Axel varit här, på kvällen när
jag skulle taga av sängöverkastet, var pappa Nalle
utan skor. Jag tror Axel hade sagt till honom att man
inte har skorna på sig i sängen.
I dag tog vi Blåbärsmuffinen till kaffet, men så
blågråa de var.
 

Jag hade lagt på vispgrädde och Päronhalvor
på vispgrädden körde jag på med lite grön
Karamellfärg, det såg genast lite roligare ut.
När min granne gick hem, satte jag mig ett tag
i kuvösen och andades ut.



Blomman för dagen växer så det knakar ända upp
i taket. Men inga blommor alls på den.

 
Det trädet till vänster om skåpet har jag nyss
köpt det heter , Sundaville.


 
 
Den skall bli så här med vackra blommor på, enligt
en blomkunnig släkting som var här.
Om jag lever över julen måste jag taga in den, för
den tål inte kyla. Man får inte äta den, för kniv och gaffel är överstrukna. Tycker mycket om solen.

Tror jag visat den hör förut för Er, men det bjuder jag på. Nu skall jag in och kolla på Dumburken och
se vad de hittat på i dag.

Skall bläddra igenom Svensk Damtidning den kom
i morse, såg på Expressen att lilla Leonor inte ville
vara med på Fotograferingen.
nej hon har nog benen fulla av spring.
Tack för mig, har haft en trevlig förmiddag, nu
skall jag ha gott starkt Zoega kaffe,
             hej då. från H A J A N.











 
 
 
 
 
 
 
 
 



3 kommentarer:

Mamma C sa...

Låter som en fin och trevlig förmiddag du haft idag. Mycket smarrigt bjöd du på med. Fisk är ju så himla gott.
Puss o kram

Maria sa...

Hejsan Hajan!
Får nästan lite dåligt samvete att jag inte skrivit hos dig, ja ett litet hej åtminstone. Jag är allt inne här hos dig och läser hur din dag varit in i mellan. Just nu har vi högsäsong på jobbet mycket arbete blir det. Längtar redan efter vintern så jag kan få semester men men de lär nog bli vinter till slut. Ja idag har det varit jätte varmt här också, skönt för dom som är lediga. Mysigt ni ser ut att ha haft det väninnan och du, god mat och trevlig samvaro. Blomman för dagen hade alltid min farmor, det är ett starkt minne jag har av henne. Jag fick ju frö av dig ett år men dom ville sig inte riktigt hos mig. Nu skall jag strax krypa ner i sängen för en ny arbetsdag står för dörren. Önskar dig sköna dagar och ta hand om dig.
Kramkram från Maria

FREEDOMtravel sa...

Den där rödspättan ser smarrig ut! :) Jag tycker också att det är varmt ibland, men som tur är kan vi hoppa rakt i från vår husbåt och ta ett dopp :)