lördag 9 juli 2016

Lite smått och gott från Hajan



I dag tager jag denna bild av en äldre dam. Hade den länge
som en bild av mig. Vi är faktiskt lika.
Jaa du Ruth man undrar mycket om både det ena och andra. På måndag nu får jag gäster, då är det Eleonora
och det heter jag. Dessutom är det min mammas födelsedag. Hon var född 1910, tyckte om hennes namn
i alla fall. Wera, Ninni ,Eleonora. ha,ha min dotter fick
namnet Wera efter henne. Men det var inte alls populärt.
Men när hon blev äldre och gjorde olika fina saker
till försäljning. Så var det Wera  Designe hon hette. 
Ja i dag bliver det tydligen Hajan ritar och berättar.

Tack för dina trevliga inlägg. Håller med Dig detta otäcka
skjutande hos Er i USA .  Vet Du att här sade vi, " det börjar bli som i USA ".  Nu är det ju lika överallt i världen.

Din ungdomskärlek firar sin 90 årsdag på annan ort.
Tillsammans med sambon. dotter och barnbarn.
 Vet Du jag har en sådan jättesnäll "frissa" så hon kommer
hem den 30 juli på morgonen och klipper mig.

I går kom min son och dotter på en snabb visit. De hade
handlat åt mig på Maxi. Tösen, Martina som hon heter
skulle börja kl 06,00 i dag. Hon arbetar inom ICA , kommer det folk så tidigt till affärerna. Antagligen öppnar de
kl 07,00- .I dag skippar jag gröten och tager lite kaffe
samt en Hönö kaka.

 Ewa om du visste vad sugen jag blev när du berättade att
Du skulle till Svärdsjö på Allsång , med den bästa av alla
älskade Lasse Berghagen. Jaa det är ju inte så konstigt
han kommer ju därifrån.
Som jag sade det blev lite smått och gott från mig.
Ha en trevlig lördag. Det har vi här med i Norrköping är
det både Sm, i simning och all annan idrott.

Jag var med i går trots åldern, men det var bara i soffan.
Dumburken är underbar, den skulle inte jag kunna vara utan.








5 kommentarer:

  1. Alla äldre namn blir mer och mer populära med åren. Vilket vackert väder vi har idag. Blir en liten tripp på cykeln till stan på eftermiddagen.
    Ha en fin lördag.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Du har alltid så mycket att berätta Hajan. Tycker så mycket om att läsa dina inlägg. Här känner vi oss lite oroliga eftersom vår son bor i USA, med allt hemskt skjutande. Men det är inte lugnt här heller,. Bråk på festivaler, stenkastning på polis och ambulanspersonal, inte klokt. Man blir rädd för allt snart. Som tur är bor vi på landet.
    Idag har vi grillat korv och hamburgare....ibland är det enkla godast. Fint väder har vi också, men det blåser lite. Sitter på altanen och tänker att vi har det bra. Även om jag längtar väldigt efter pension. Har arbetat sedan jag var 16 år, med lite avbrott för barnafödsel och diverse efterstudier inom arbetet. Känner mig trött helt enkelt
    Men ser fram emot våra resor så länge vi orkar. Sonen vill att vi ska komma till USA, men den resan är över 8 timmar lång och det kan bli väldigt jobbigt, maken har ryggproblem och jag ledartros.
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  3. Eva i Dalarna9 juli 2016 21:30

    Ja nu är jag hemkommen från Allsången med Lasse Berghagen. Det var så trevligt och roligt må du tro. Lasse berättade historier och skojade och sjöng och hade fina gäster som tex Helen Sjöholm. När hon sjöng Gabriellas sång var det så vackert att jag fick tårar i ögonen. Annars blev man blöt ändå, för det regnade den första timmen så alla satt i regnkläder, men humöret var på topp och det var härligt att sjunga allsång. Sen slutade det regna och solen kom fram och torkade våta kläder och värmde oss. En härlig eftermiddag som jag gärna gör om nästa år. Lasse är bäst!

    SvaraRadera
  4. Min mamma hette också Eleonora som tredjenamn! Hon var född 1905, så det var väl ett populärt namn då. Jag tycker att det är ett vackert namn, men hon gillade det inte, så när någon frågade vad hon hette, så sa hon Ellen Nora!!!
    Men det går ju mode i alla namn. Det som jag tycker är "tantnamn", döps ju många små flickor till idag...
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Fina namn! Jag heter Agneta efter min mormor Agnes! Och mormor Agnes hette egentligen Agnes Eugenia! Och hennes syster Henrietta Eufemia! Vackra namn allihop. Det år runt det där med namn.
    Jag håller med dig om all förstörelse som sker och att världen verkar ha blivit ond. Det är väldigt trist och tråkigt.
    Ha det gott! kram från Agneta

    SvaraRadera