söndag 17 juli 2016

Lite annorlunda Söndag, Roligt men vilken överraskning-



Så trevligt det blev i dag, visste bara att min son
och dotter skulle komma. Min in traskade också
lilla Axel med sin mamma och pappa.
De skulle äta hos min dotter och måg, så det passade
ju bra att besöka mig på samma gång.

 
Har letat bilder för att få med detta besök.
Så duktig jag var, tog inte fram min kamera en
enda gång. Min son var och handlade åt mig. Nu skall
han ha semester, och då vill jag att han glömmer mig ett tag också.
Jag bakade ju Blåbärsmuffins i går, för att bjuda på
i dag. De glömde jag helt bort, oj så dåligt kaffebröd
det var i dag. Äpplepaj fick ju en del med Vaniljsås till.





Gjorde detta collage på blommorna som var i
Cajsas bukett. Liljorna var ju så vackra, kunde inte
motstå den lusten.
Tack lilla gumman för dem, kanske de sista.
Så fort det gått med alla blommor i år.
Innan Per åkte hem åt vi Marinerade Kycklingvingar
från Guldfågeln, så fixade jag till klyftpotatis.
Det var jättegott och ett var sitt glas öl till.
Det var kära besök, men ack så fort tiden gick.
Nu har jag legat ett par timmar, och skall avsluta
denna dag med en god kopp kaffe och ett extragott
Winerbröd. Per fick 2 st med sig hem och skulle
taga dem efter tvättstugan i eftermiddag,
Hej och tack kära ni för kommentarerna.
Hur mår du Ruth, har inget hört från Dig ?
Kram Hajan






2 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Vilken härlig söndag du fick!

Mamma C sa...

Pajen var jättegod du bjöd på. Så jag saknade inget till kaffet. Vi åt grillad fisk till lunch hemma hos oss.
Puss o kram