fredag 8 juli 2016

Jag bliver inte klok på all förstörelse som sker nu på vårt " klot "






Sitter här vid min "data " och begriper inte ett dugg.

Har nyss läst igenom både, NT,Afton bladet och Expressen. De tänder eld på bilarna i vårt område,
de efterlyser 12-13 åriga flickor , som inte kommit
hem i natt. Jaa jag är gammal och begriper väl inget,
men när jag var så gammal, hade vi ett klockslag att
följa. Klocka 21,00 skulle  vi vara hemma. Och det
förtroendet ville vi inte förstöra. Jag hör hur ni säger,
det var då det.  När jag tittade på TV under
Bråvalla festivalen, blev jag beklämd. Hur kan Ni flickor gå ut i sådana utmanande kläder, de jag såg
var ju nästan nakna. Jag har fört detta på tal en
gång bland mina ungdomar. Fick då till svar, de kan
vara klädda hur de vill, och skall också få vara ifred,
i alla fall. Jag i blev glad för regnet som kom, tack.
Det är bäst jag slutar att oja mig. Nu är ju sista
matchen på Söndag. Portugal- Frankrike. Det skall bliva spännande, tycker det var bra igår att Frankrike
vann. De var faktiskt lite bättre.

Jag fick ju så trevliga svar av Er angående Hemtjänsten. Måste tala om för er alla, att det finns bara bra tjejer här. Trevliga och rara, duktiga med det de skall göra. Och det förstår väl jag att de måste
få gå i pension, när de vill. Dessa sommarflickor som
jobbar i 8 veckor, hinner de och få något sol och bad.


 
 
 

Den här bilen brann upp i natt på en parkeringsplats,
hade väl blivit fler om inte polis och brandkår dykt upp. Den personen kanske inte har råd att köpa en
ny bil. Hoppas den hade försäkring, men den personen kanske arbetade på en annan ort och skulle ha haft sin bil dit. Att de törs, men det är väl bara vi gamlingar som tänker så.

Nu är det snart dags för bröllopet, skall bliva så spännande. Har inte varit på Bröllop på många år.
Jo vi var ju uppe i Stockholms skärgård, men då
fick man ju jobba så in i attan. Men fint var det och
vackert med. Jag filmade hela spektaklet, den
filmen fick brudparet förstås. Det var ju med allt tal och vigsel, så det var ju ett minne, för dem.
Ha, ha kommer Ni ihåg att jag väckte ett annat barnbarn en hel månad för tidigt. Men nu den 26 Juli
är det på riktigt, då är mormor i farten igen.
Då fyller han 28 år i alla fall.
Nu slutar jag för denna gång, och ber om ursäkt
för mina rader, till Er tappra kommendatorer.
Det är ju inte så många, men rätt skall vara rätt.
Var rädda om er önskar  H A J A N.








5 kommentarer:

Mamma C sa...

Det är helt sjukt som det är nu ute i världen. Tycker man ska få gå klädd hur man vill. Men visst är det nästan naket ibland. Regnet är bra för potatisen. Puss o kram

Bitte sa...

Ja, jag tycker också att det händer alldeles för mycket hemskt i världen. Det är inte längre lika mysigt att läsa Aftonbladet eller Expressen till frukosten, då det bara är mord, dödsskjutningar, våldtäkter, terroristdåd eller försvinnanden i tidningarna.

Det är som att det inte finns någon respekt för något längre, då man kastar gatsten på poliser, kissar på ambulanspersonal och förgriper sig på vem man nu känner för. Det var allt lite bättre förr, jag tror att ungdomar skulle må bra av regler även fast det är år 2016.

På söndag kommer jag att sitta bänkad framför TV:n, tror jag håller på Frankrike :-).

Ha en fin helg!

Många kramar
Bitte

Eva i Dalarna sa...

Ja det händer mycket skit i världen, och vad det beror på kan man undra. Blir det bara värre och värre månntro, eller är det bara så att vi dagens medievärld oftare får höra talas om elände?
Inte vet jag.....Ha en trevlig helg nu fina Hajan. För min del blir det allsång med Lasse Berghagen i Svärdsjö...

Anonym sa...

Håller med dej om att det finns så mycket bedrövligt i världen.
Som i går kväll i Dallas. 5 poliser ihälskjutna och 1 svårt skadad.
Bakom pistolen - en ung svart man, som hatar poliser.
Sen har vi haft två fall, där vita poliser skjutit ihjäl svarta män
utan nån riktig orsak.

Men vi har också goda människor - en grannfru och hennes tonårige son
var i West Virginia på kyrk-camp, där dom hjälper folk som behöver få
sina hus reparerade och målade o. dyl. Gör det varje sommar.

Mitt hus är världens rörigaste, men "det blir bättre och bättre dag för dag". I morron blir badrummet klart.

Ruth i Virginia
-där det är värmebölja- Kram!

Anonym sa...

Glömde att säja, att det är min Mors födelsedag i dag.
Om hon levt, skulle hon fylla 125 idag!
(född i Grangärde Finnmark den 8 juli 1891)

Ruth