söndag 3 juli 2016

iSLANDS SAGA SLUT, MEN TACK I ALLA FALL







Så var Söndagen slut i denna vecka. Lite snörpligt
jag ville, ju ha den lite annorlunda.
Mina barn här båda två, Cajsa med blommor från
deras vackra trädgård. Annorlunda menar jag att
hade hoppats på ett annat resultat. Helst
straffsparkar, men i kväll var det kört.
Island kom ju rätt långt ändå.


Skall sanningen fram vet jag inte hur denna match
slutade. Det var ju lite sorgligt, så jäkla fort det gick
med Frankrikes mål i början Sen tändes ju ett litet hopp, men det varade inte länge.
Min son och jag avslutade denna Söndag med
kotletterna jag talat om. Dottern fixade en beställning
för ett nytt ID kort på Polisstationen.

Det var det hela för denna, vi hörs snart igen.


2 kommentarer:

  1. Gomorron,Hajan!
    Ja, det blev ingen vinst för Island, men det hade väl
    ingen egentligen trott. Prat om det lilla landets framgångar
    i EURO-cupen har skrivits om på sportsidorna har i USA.
    Min vän i Indonesien skrev, att han fick googla namnet,
    för han hade aldrig hört talas om det. Inget att undra över.

    Huset är fortfarande i en röra, men golvet är klart på nedre
    våningen . Nu gäller det först målning och sen golv och köksskåp häroppe.
    Vackra blommer du fick. Här finns det just inga vilda blomster
    att plocka, och jag har inte planterat några.

    Stor helgdag i morgon "The Fourth of July", nationaldagen.
    Allt möjligt på gång överallt och, givetvis, fyrverkerier.
    Har inga planer, men det blir väl NÅNting, hoppas jag.

    God natt. Kl. är halv 11 här så dags för mej att
    borsta tänderna och "kasta kull mej".

    Kram fr Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  2. Hej Hajan! ja visst blev det ett snöpligt slut för Island men de andra var bättre helt klart! Har du det bra annars då? Har inte själv bloggat så mycket,tiden går för fort helt enkelt! Hoppas du får en bra måndag i alla fall...Kram Gunilla

    SvaraRadera