måndag 11 juli 2016

I dag har jag namnsdag " Eleonora " , det har jag aldrig firat.




Det är en dag som gått förbi mig. Det har vi aldrig firat i min
familj. Men i dag kom det gäster som hade dessa fina blommor
med sig. De hade plockat den från sin trädgård, visst är den fin.

Gästerna hade med sig kaffebröd också, jättegoda Winerbröd.
Jag hade en Äpplepaj och Vaniljsås, så vi hade inget att klaga på.
Eljest har det varit en lugn dag, Synd att fotbollen är slut, det
var ju något i alla fall att engagera sig i.
Har ni tänkt på när de springer ihop våra fotbollsspelare, herre Gud så många varv de snurrar.
 Ronaldo grät också, Slatan och han har samma maner, men jag har aldrig sett Slatan gråta.

Joo då jag tror visst att de kan ha ont, men vilka
fina skådespelare de är. Jaa Ni hör ju förstås att jag höll på Frankrike. Hörde i dag igen att Ronaldo är
världens bästa fotbollsspelare,
ja i kväll är det allsång ifrån Liseberg , nu skall Hajan
vara lite snäll tycker jag.
Det är nog lite gnällit i dag, vet inte varför , alla gör ju
så gott de kan.
Vi kan ju tala lite väder med varandra, det har regnat
som tusan här. I morgon har jag städning, det är jag
glad för.
Det bliver Bröllop snart också, oj så spännande det skall
bli. Att få se detta rara par vigas i kyrkan.
Lite ljusglimtar i alla fall, hälsar Hajan.





3 kommentarer:

  1. Ska du på bröllop en 30 det är min bröllopsdag borde bli 33 årig .Vi tittar nog på allsången här också både Lotta och Sanna ,det hör liksom till sommaren och morden i Midsummer också.Tittade lite på fotbollen igår men blev trött och gick och lade mig det var k´ju arbetsdag idag ingen kul sådan fick besök av damer med långa svarta kjolar som inte var trevliga bla.Det kom en regnskur här idag men annars har det varit en vacker sommardag ,kramen Nette

    SvaraRadera
  2. Jag hejade på Portugal, men det var en tråkig match. Segt i morse när man skulle upp kl.06.00. Missade tv:n ikväll, var tvungen att fylla i en massa papper som vi ska ha med oss på onsdag.
    Ringer i morgon
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Eva i Dalarna12 juli 2016 08:49

    Jag missade finalmatchen eftersom jag jobbade men fick sms från maken om resultatet. Han satt vid tvn och höll på Portugal.
    Grattis i efterhand på namnsdagen. Eleonora är ett vackert namn!

    SvaraRadera