onsdag 13 juli 2016

Här har det varit livat och mycket jobbigt


.

Så roligt det är att följa SM veckan i Norrköping-
Jag blir lite imponerad vad vi har ordnat mycket här. De till och med sam i "Strömmen " mitt i stan. Det har aldrig förut varit så många olika sporter med som i år.


Nej vet ni vad jag har gjort, jag har sytt i flera timmar.
Jag som har sytt massor åt både barnen och gubben, ja
åt mig med förstås.  Vilken skillnad dessa 25 år gör sen
sist jag gjorde något sådant.



Jag skulle bara ändra mina nya långbyxor, de som jag skall ha på bröllopet. Skall det vara så jäkla
krångligt. Nu har jag ju taxben , så det är mycket
som måste klippas bort på längden.
Jag är så glad att jag satte i gång detta i dag, tänkte
det går ju så fort. Men tiden går och vips så är det den 30 juli. Jag vill inte hafsa med vad jag gör, men
detta mätande och tråcklande.  Symaskinen har
också blivit för tung. Nej den är inte tyngre, men
käringen som skall göra arbetet, orkar ju inte knappast att lyfta den. Det fick bliva för hand, men
efter mycket möda , så blev de klara.
Tänk vad man lägger av sig, förra gången köpte
jag klisterband och fållade upp med.

Men skall jag vara riktig ärlig så var inte det bra heller.
De lossnade och fladdrade omkring, så det vill jag inte prova mera. När jag såg på SM veckan tänkte jag på min
dotter och jag, när vi var och kollade på mitt
barnbarn som var med i någon förening. Jag tror båda flickorna var med ett tag.   Alla mina barnbarn har hållit på med något
när de var små.
I dag åt jag samma som i går, Kålpuddingen , det blev ju över . Skönt att vara lite lat emellanåt .
 Det har blivit mycket svalare ute, nej jag tror inte att
vintern har kommit. Men det märks väl, det
bliver säkert varmt snart igen.


Nu slutar jag med många kramar till Er, jag skall
in och se " Barnmorskorna från England "

Joo då det har gått förut men då kunde jag inte se det. Hade nyss kommit hem från Lasarettet då.
Som väl är kan jag se sådant nu. 

3 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Jag älskar kålpudding!

Mamma C sa...

Ibland är det bra att börja med något i tid och inte fixa till det i sista sekund. Känner själv till detta dilemma. Inte att jag inte orkar lyfta symaskinen. Men att det kan bli kort om tid. Vi såg lite på friidrotten när vi kom hem.
Puss o kram vi hörs i morgon.

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
Kul med alla tävlingar i Norrköping. Jag följer
Norrköpingsfotografen Peter Holgersson. Han är makalöst
skicklig på sportbilder. Likaså hans sambo Josefin Loftenius (nu är det väl risk att jag stavade fel)....
- Ha en fin avslutning på veckan !
Hälsar Hasse och Blondin-Ida....:o)