lördag 23 juli 2016

Har haft en trevlig lördag bara jag, tänk att jag trivs med det.

 
 

Har varit i farten nästan hela dagen . Talat med två väninnor i alla fall. Det var på förmiddagen då var det bra
men på eftermiddagen hörs jag knappast-
Du är för tyst , sjung lite för dig själv säger dom.
Det bliver nog ett måste, för när Hemtjänsten kom i kväll,
undrade hon om jag var förkyld. Nej väste jag, talar bara
för lite. Precis som på bilden här, avslutade jag min dag
min kväll framför TV. Så skönt med ett riktigt fotbad, när
man bara duschar bliver det ju inte detsamma med fötterna.
Min middag blev fiskpinnar i dag,


I morgon som ni ser, skall jag välja på en Lasagne
eller en kålpudding. Som ni ser är jag lite hungrig nu så 
pratar ju jag bara om mat. Jag har strukit också i dag skall stryka lite mer i morgon.
Strykbrädan fick stå kvar, hemtjänsten satte upp den åt mig i går. Jag klarar inte av den, den är för stor och klumpig.
Jag berättade att barnen brukar hjälpa mig, hon fixade
fram den på nolltid. Ha,ha så nu är min Bröllopsskrud klar
också, både tunikan och långbyxorna..
Nu slutar jag min redogörelse för dagen och skall
läsa liten stund bara, Det är en ny dag i morgon,
då får jag sjunga lite extra, så inte rösten försvinner helt.
God natt från Hajan-



2 kommentarer:

  1. Hej på dej, Hajan!
    Hade en fin men tröttsam lördag. Alla tre barnen här
    plus tre barnbarn och ett barnbarnsbarn. Dom har flyttat tillbaka
    möblerna och hängt speglar o. dyl. efter renoveringen. Vi hade
    dessutom en god födelsedagslunch för ett av barnbarnen.
    Ute var det 34-35C. När gästerna gått hem vid 5-tiden tänkte jag
    ta mej en tupplur. Vaknade halv tio !!! Nu är det halv 12, och
    jag är redan sömnig. Tempen ska gå upp till 36C i morron. Pust!

    Så du håller fortfarande på och stryker. Jag har inte använt ett
    strykjärn på flera år.

    Sköt om dej och ha det bra - säjer
    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  2. Ja, du får öva lite skalor så att rösten inte försvinner.
    Nu ska jag snart ut och klippa gräset och lyssna på en bra bok i öronen under tiden.
    Kramis vi hörs och syns i morgon.

    SvaraRadera