lördag 2 juli 2016

Gud bevara min TV, underbara Fotbollstid. vilka matcher


Vad det är under bart, vilka härliga matcher . Jaa jag vet att många
inte har tid. Tänk så bra det är när man är så gammal som jag.
Då bestämmer man själv hur man vill ha det. Alla kan ju inte älska
fotboll.


 
 
Och alla kanske inte mår så bra som jag.


Det är ju så roligt när de mindre omtalade lagen slår oss med
häpnad. Det är klart det bliver sent, men kära nån då får man väl
vila lite på dagen där på.



Jo, då visst är bollen rund , men vilka underliga vägar den tager ibland. I kväll är det Tyskland - Italien , ni förstår ju att
det kommer att bliva jättespännande.

Just nu tittar solen in igen, eljest har det regnat och det är
mörka moln , som lovar mer regn.
I dag skall jag ha Isterband till middag , det bliver bra.
Men dillstuvad potatis till bliver det inte, det är inte lika gott
med färsk potatis. Jag häller nog bara i lite grädde det duger bra.

Jag är nog inte riktigt, riktigt klok, jag har redan stekt
Fläskkotletterna tills i morgon. Då kommer sonen hem och är
lite hungrig. Min dotter och måg kommer de vill bara ha kaffe
och det går bra, jag har en hel Budapestlängd till fikat.

I morse hade jag Mohammad här från Hemtjänst, roligt att prata
med någon som inte känner mig så väl, då får de skapa sig en egen
uppfattning om mig. Många trycker nog jag babblar för mycket.
Nu har jag ringt och berättat att han glömde sina ytterkläder här.
Joo jag var i berättartagen ???
 
Nu ser vi fram emot en trevlig kväll igen , Nu kom
Mohammad och hämtade sin jacka, som var kvar glömd.
Allting ordnar sig till det bästa,
H A J A N.



6 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Härliga Hajan, det måste vara ett stort nöje för hemtjänstpersonalen att besöka dig.
Jag tittar också på fotboll, ser fram emot Islands match på söndag.
Det regnar här idag så det blir inomhusläge och det passar bra eftersom vi har en dotters innekatt på besök och den/hon är sååå kelig!
Trevlig helg till dig!

Snäckskalsdalen. sa...

Jag håller med dig precis! Det här med dom stora turneringarna på somrarna är så jättekul och jag/vi sitter som klistrade och igår var det ju bara superspännande. Och ikväll.......ojojojoj! Kramar

Mamma C sa...

Visst är det spännande så det förslår just nu i EM. Här nere är det regn just nu. Så vi ska kolla på en film.
Kram

Monica sa...

Ja, jag är en av dem, som inte gillar fotboll! Men maken tittar! Jag ser någon film på datorn, det går ju lika bra!
Ha en rolig kväll, kram, Monica

Tummelisa sa...

Är inte så fotbollsintresserad, men maken är det. Han får titta och jag gör annat.
Igår såg vi inte så mycket på TV alls. Var och handlade lite nya blommor, orkidéer som var billiga. Har inte sådan tur med dem, men försöker gång på gång...
På din balkong växer det ser jag. Här har precis pionerna och smultronschersminen blommat ut. Det går så fort den här tiden.
Idag blir det nog lugnt, kanske lite gräsklippning om regnet håller sig borta.
Ha det gott!
Kram Tummelisa

Gry Karlsen sa...

Hei kjære Hajan!
Så fint at du ser på fotball-Em, vi ser og på og min mor som snart er 80 år følger nøye med og synes det er spennende. Jeg har ferie nå og vi har våre barnebarn på besøk, Erle på 2,5 år og Bernhard som er blitt 7 år. De er her alene og det er veldig koselig. Jeg ønsker deg en flott sommer!
Sommerklem fra Gry :)