söndag 31 juli 2016

Det skall på pränt, vad som på Sophie och Rikards bröllop hänt






På trappan utanför Konungsunds kyrka. Sophie och Rikard och sonen Axel. Då var inte ett öga torrt nej
så är det på bröllop.

Efter vigseln bar det av till Himmelstalunds-
Brunnshotell. Där vi välkomnades av Snittar och
goda drinkar. Alkoholfritt också förstås.
De hade verkligen tur med vädret, allt regn borta
så vi kunde vara ute och ha det fint.
Men det värsta av allt, jag kunde tyvärr inte ta egna kort. Glömde att sätta tillbaka det lilla chippet när
jag fotade kläderna för bröllopet, Hur dum får man bli ? Joo det får man.
Dessa kort har min dotter sänt upp för jag skulle få
något till min blogg.
Om ni visste så många underbara tal, de höll först min dotter och måg som var Brudens föräldrar.
Sen var det brudgummens föräldrar de var så duktiga allesammans.
Men alla dessa ungdomar som talade så härligt till och om varandra. Sarah som hade gjort en visa , top 10, om sin tid med Sophie, de har bott ihop förr.
JAG BARA SATT OCH LYSSNADE MÅDDE GOTT.
Det var många pussar och kramar en sådan dag..

Nu ger jag snart upp får bara hålla på att sätta om
stil och storlek. PUH

All mat kom från Östgötakök, mycket gott och vällagat. Förrätterna var olika tarteletter
med Löjrom,varmrökt lax med Dillkräm och rökt kalvbog med pepparrot till.
Varmrätten var grillad Kalvrygg, färsk grönsparris, torkade lättrökta tomater, samt potatisterrin.
Desserten var äntligen, med lakrits i, det har jag hört talas om men inte fått smakat.
Creme Brulee med Lakrits och Hallsorbet
Ni förstår vilken fest för mig.



 
 
 
 
Sen var det dans för dem som ville tills kl 02,00.
Jag fick skjuts hem av ett snällt barnbarn. Som inte
ville vara med och dansa. Ett annat barnbarn åkte kl 07,00 till Liseberg i morse. Dessa bilder har jag fått
av min dotter och måg, som åker själva till
Spanien i morgon. Att de orkar , det är lite
avundsvärt, men jag kan inte med detta solande längre. Ibland är det skönt att åldras.










Hoppas Ewa du hade samma tur som jag ett trevligt
och roligt bröllop, och alldeles FÖRUNDERBART.
En extra hälsning med till Tummelisa , har
inte varit så alert men kommer ihåg dig lilla vän.
Till sis Ruth i Wirginia nu vet Du med hur jag hade det på detta bröllop.




6 kommentarer:

  1. Det var helt fantastiskt igår.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Åh, så fint och trevligt alltihopa och vilken vacker brud, ditt barnbarn!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Men och men - vilket stiligt brudpar!
    Bruden är ju gudomligt vacker. Du måste ha varit
    lika vacker, när du stod brud! Det var ett rekorderligt
    bröllopskalas. Vilken delikat meny!
    Nu får du väl ta igen dej ett jag och vilka opp dej.
    Gulligt av bruden att sända dej korten.
    Kram fr Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  4. Så trevligt med bröllop! Ett vackert brudpar ... fina bilder!
    Önskar dig en fin söndag!

    SvaraRadera
  5. Vilket fint och vackert bröllop! Så roligt att allt blev bra. Bruden är så vacker.
    Alltid trevligt med bröllop, vet inte när jag var senast....jo för 13 år sedan tror jag, när vår son gifte sig.
    I helgen har vi haft vår svärdotter och barnen här hos oss, de som bor i USA. Vår son kommer 3/8 och ska stanna här i Sverige i två veckor,men svärdotter och barnbarn ska stanna längre. Skolorna i USA börjar inte förrän omkring 11/9. Tyvärr har jag inte semester ännu, börjar 11/8, så de får "roa" sig själva ihop med min man.
    Ska bli så roligt när sonen också kommer, vi träffas inte så ofta.
    Ha nu en fortsatt bra vecka!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  6. Åhhh så roligt med bröllop! Så vackra, vilket vackert brudpar.
    Och maten ser så god ut.
    Vilken tur att du fick lite bilder.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera