torsdag 7 juli 2016

Det blev Portugal som vann med 2-0 mot Wells.


 
 
Det är bäst jag förklarar mig för överskriften i dag.
Joo jag höll på Wells, eftersom inte så många tyckte
så. Käringen mot strömmen kan man säga.
Nej men hörde ju hur många mål Slatan skulle göra, innan EMet började. Samma sak med Ronaldo han
skulle ju sopa banan varje gång.  Bästa man på plan i går var ju våran svenska domare Ericsson. Jag gillar
honom sen han var med i " På Spåret ".
Det låter ju inte klokt men sån är jag.

Jag såg inte matchen alls, tittade på Barnmorskorna på East End.

I går var jag över hos min kompis, Fläskfile` gryta
bjöd hon på, till kaffet hembakad Äpplepaj och glass.

Svalorna har kommit, jädrar vad de flyger. Hon bor ju på fjärde våningen, så man ser ju. Att de inte
flyger rakt in i fönsterrutan är ju konstigt. Hon bor ju
högst upp så det är som att sitta i en gammal "berså"
på hennes balkong.


I morgon slutar en jättehärlig flicka på Hemtjänsten,
kan inte fatta att hon skall gå i pension. Det lustiga är att hon även gick till min pappa och arbetade.
Då var min pappa över 90 år och hade sambo.

Det är så roligt när hon kommer, då säger hon jämt, hej mamma i kväll kommer jag inte hem, bara så du vet.
Skall krama om henne riktigt mycket i morgon.

Bara jag inte skrämmer henne !!!  God middag......








4 kommentarer:

Monica sa...

Ja, jag tittar inte alls på fotboll, men jag håller alltid på de "små" lagen, de som ingen annan tror på!
Så mysigt att sitta högt upp på en balkong, som känns som en gammaldags berså!
Förstår om det känns tråkigt att du mister din trevliga "flicka! i Hemtjänsten. Hoppas att det blir någon lika trevlig, som ersätter henne!
Ha det gott, kram, Monica

Mamma C sa...

Så tråkigt att hon ska gå i pension. Hoppas det kommer någon lika bra nu. Jag vet att du gillar alla. Men man får ju favoriter.
Puss o kram

Nette Cecilia sa...

Tråkigt att du mister en flicka men hoppas du får en lika bra ny .Tittade också på barnmorskorna ,kramen Nette

Rantamor sa...

Hej kära Hajan kul att du följer fotbollen.
Just nu spelar Frankrike -Tyskland och jag håller på Frankrike...
Synd att en favorittjej ska sluta i hemtjänsten, men du får säkert en ny trevlig tjej/kille...
Ha det gott lilla du.

Tjingelingen från Rantamor.