måndag 4 juli 2016

Det är Måndagsmorgon, det känns lite tungt





I morse berättade SMHI mannen om vad molnen vill berätta
för oss. Just ett sådant här moln, berättar om regn och åska.
Jag i min tur berättade att jag hade ett sådant moln utanför hos mig.
Det stämmer exakt vad han sa, nu har det mörknat betydligt
förmodligen både åska och regn, som kommer.


Nu går det undan och snart är det bröllop på gång, ett
av mina barnbarn skall gifta sig.
Hoppas jag kan hålla mig frisk, så jag kan vara med och
se det i den vackra kyrkan. Detta bröllop har jag målat för många år sen. Hur känner Ni nu efter sista matchen?
5-2 blev ju slutresultatet. Typiskt svenskt, nu är det nästan inga som trodde på vinst. Det är så vi går oftast efter,
vilket håll kappan eller rocken blåser.
Lagerbäck skulle ju sluta i alla fall, vi kan väl gläds åt detta
pigga fotbollslag.


 
I morse gick jag direkt ut i min trädgård (kuvösen)
för att se till mina växter. Nu har både Blomman för dagen och Eternellerna fått fart. Det räcker så gott för mig.
 
Eternellerna är blåvita, eternellen, menar jag.
Det är inte värt jag drager på och gör det större än vad det är. Men det kommer , jaja minsann.
Blomman för dagen har redan trasslat in sig i den fina

 
 

mobilen som min dotter gjort. Men det är snyggt det
får väl gå. Det är så "himla" snyggt tycker jag.

Tog en bild på blomsterlådan från, dörröppningen så
ser man att det trivs hos mig med.
Jag har varit ute i köket och gjort iordning pannkaks smet
det får det bliva i dag. I bland tycker jag det är gott också.
Då kan jag taga några till kvällskaffet med.
Nu tackar jag för pratstunden. kära Ruth har Du ett helt hus
som skall repareras. Lycka till säger jag då. Till Tummelisa
säger jag, alla har olika smak, se på vad Du vill .
Jag har alltid älskat allt med idrott. Har ju själv tävlat och varit med
både i Orientering och Simning. Badhuset i Norrköping
var mitt andra hem.  Vi hörs snart, kram Hajan-
 

 

3 kommentarer:

  1. Huvaligen vilket väder det blev ett tag. Både knallar och en massa regn.
    Puss

    SvaraRadera
  2. Huvaligen vilket väder det blev ett tag. Både knallar och en massa regn.
    Puss

    SvaraRadera
  3. - Halloj i Peking.
    - Vilken blomsterprakt du har på balkongen. Syns
    att blommorna trivs där. Fin tavla också som du gjort.
    En riktig konstnär.
    Vi klarade oss från åskan igår, tror jag. Däremot kom det
    några riktigt hårda regnskurar. Måste åka ner till båten och se hur mycket det blev i regnmätaren.
    - Ha en fortsatt fin vecka !
    Hälsar Hasse och Blondin-Ida.

    SvaraRadera