tisdag 26 juli 2016

Det är inte bara jag som klsgar, puuhu




Fy katten så varmt det var i dag 33+ när jag skulle iväg. Mitt
ID-kort hade gått över tiden. Jag hade stått flera ggr och gluttat
in i både frys och kyl. Inget som föll mig i smaken.
Vet ni vad jag gjorde, jag kokte mig en portion Havregryns-gröt,
hade bara tagit kaffe på morgonen. Det var perfekt, i hela mitt
85 åriga liv, har jag aldrig ätit det som middag.

Nu har jag märkt en grej till efter sen jag blev äldre, jag tycker inte om denna värme. Den har aldrig stört mig förut, så som den gjorde i går.

Skulle ju in till polishuset i Norrköping och skaffa mig ett nytt
ID -kort.   Så min dotter och måg skjutsade mig in dit, snällt av dem. Det gick fort, många som inte hade kommit när de hade
beställt tid.


Sen bar det av till min affär hemma på min gata, mågen föreslog
Maxi, men jag tackade nej. Det är inget för mig, alldeles för stort.
Sen när vi väl var hemma, hade vi goda smörgåsar som vi själva
fick breda till. Då dotter och måg åkte hem var det bara att se
Lotta på Liseberg. Snälla Lotta förlåt mig, men det var ingen höjdare.
Ville ju så gärna få se och höra Michael Bolton efter så många år.
Men han sjöng ju bara en låt, så synd, det var ju enda behållningen
för oss gamlingar. Lotta måste vara jätterolig för alla barn och ungdom.  Såg i dag att Sanna också fått påbackning, det är väl någon annan grinig käring, som liksom jag har något att säga.

I dag har jag ringt till ett barnbarn som fyller 28 år, jag skickade
över en glad låt. Klappa takten alla bagarbarn, vilken tur att jag ringde, texten jag skrev kom fram, men någon bild på Ipad hade han inte fått. SMSa  kan jag inte kommer inte ut på min mobil.
Har försökt att få liv i den men tyvärr jätte stum.
Nu slutar jag för i dag för nu skall jag steka Pannbiff ha en bra
dag, önskar H A J A N.

5 kommentarer:

  1. Har också grattat mitt barn i morse. Idag är det lite bättre luft ute. Kändes när jag cyklade i morse.
    Puss

    SvaraRadera
  2. Har också grattat mitt barn i morse. Idag är det lite bättre luft ute. Kändes när jag cyklade i morse.
    Puss

    SvaraRadera
  3. Vi åt alltid gröt till kvällsmat, men det var på den
    tiden, då man åt middag på middagen. Vi hade vanligtvis
    rågmjölsgröt; ofta blev den uppstekt till frukost.

    Vi är i en värmebölja. I går gick tempen upptill 37C
    och det kommer att hålla sej mellan 30 och 33 resten av veckan.
    Jg har aldrig gillar hetta och brukade inte solbada utan letade
    alltid efter skugga vid badstranden, t.ex.

    Pannbiff låter gott OCH svenskt. Kram, Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  4. För mig får det gärna vara yllekoftsväder, skönt i solen och en kofta på i skuggan. Det kommer säkert snart. Tittade på allsången i går och sa till gubben att Sanna är nog den bästa allsångsledaren hittills. Duktig och sjunger bra. Väldigt fin bröllopstavla du har målat! Du är duktig, du!
    Kram från Kerstin

    SvaraRadera
  5. Sommarhälsningar från mig.. Kramiz

    SvaraRadera