tisdag 12 juli 2016

Äntligen , vilken härlig Allsång på Skansen






Det var en härlig Allsångskväll på Skansen, från början
till slut. Det var bara bra artister i kväll. De populära tvillinggrabbarna " fra " Norge. De är ju så härliga. Den lilla killen
som hade skickat in , och själv fick uppträda. Han hette Landstedt.
Han rörde väl allas hjärta, Lalehs sista bit var bäst. >Men det
bestämmer ju inte jag, men det var vad jag själv tyckte..
Marcus och Martinus, de norska pojkarna gjorde alla småflickor
jätte lyckliga.  Daniel Norberg är ju bara för härlig.
Så bra bitar Niklas Strömstedt hade valt.

Elin Rambo kan man väl aldrig tröttna på, vilken röst , så
underbart. Jag har njutit hela tiden Den lilla balettdansösen
som fick vara med. Ni förstår vad hon drömmer om i kväll,
tänk när jag bliver stor och får vara med.
 
 
I dag har jag eljest vikt dagen till matlagningen. Jag har gjort
en stor Kålpudding i långpannan.
Jag hade även i morötter, 5 stora som jag rev och fixade ihop
med kålbladen. Jag åt inte min middag på
balkongen i dag för jag trodde det skulle riktigt åskväder
stora svarta moln , men det blev inget muller bara regn.
Jag åt den inne i vardagsrummet, och såg på SM från
Norrköping samtidigt.

Nu kommer smolket i bägaren,

Hur är vi skapta, så olyckliga människor det finns överallt.
 Tyvärr är det ju inte bara bra meddelanden som kommer på TV
i vårt fina samhälle, inte alls långt här ifrån där jag bor,  hade det hänt en olycka eller ett mord.
Tror inte man hoppar ut själv från en balkong.
Vad jag bliver trött på all skit i samhället. Riksrevisionsverkets personal då, det är ju samma skräp överallt.
Det verkar inte finnas något som heter rent samvete kvar snart
hos oss vanliga. Bara pengar som styr överallt.
Undrar ibland hur allt skall sluta.
Men Skansen utbudet var eljest på topp i kväll.
Det blev tyvärr lite moll också, så är livet.

 








2 kommentarer:

  1. Mina frågor till er! .. Hoppas att ni svara på dom! UTMANING - Frågor! 1. Har du några sommarplaner? .. ​2. Vilket är ditt drömresmål och varför? .. 3. Vad är ditt favoritmärke och varför? .. 4. Vad är du mest nöjd med hos dig själv? .. 5. Vad shoppar du helst på nätet? .. 6. Vilka appar använder du mest? .. 7. Vad önskar du att du vore bättre på? .. 8. Vem SMS:ade du senast och vad skrev du? .. 9. Vad skulle du göra om du vann 1 miljon? .. 10. Vilken film eller serie skulle du vilja leva i? .. 11. Vilken är din favoritmiddag? .. Mina frågor till er! .. Hoppas att ni svara på dom! .. Hur mår du? Hur känns det att vara veckans blogg? .. Vad kommer vi att få läsa om i din blogg? .. Vilket är ditt bästa inredningstips, generellt? .. Hur spenderar du helst din lördagskväll? .. Vilka andra bloggare hittar du inspiration ifrån? .. Dela med dig av en dold talang du har! .. Vart befinner du dig i livet om 10 år? .. Vad är framgångsreceptet för dig och din blogg? .. Nämn 3 saker som du önskar dig just nu! .. http://nouw.com/annorlundaannorlunda/profile
    Sprid utmaningen vidare och så vidare!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var en underbar kväll vid tv-apparaten igår. Idag är inte vädret något vidare heller precis. Kan ju inte tro att man är i mitten på Juli.
    Puss o kram

    SvaraRadera