onsdag 15 juni 2016

Vilket klipp, Underbart



Så härligt att få vara utan mössan, nyklippt i dag.
Vilken underbar flicka hon är, nästan 40 år om inte
mer har jag gått hos henne.
 
 
 
Nej vad gulligt har du skaffat en Angorakatt ? Nej
det är ju håret som blev bortklippt.

I går såg jag ju Island och Portugal, toppen ibland
har man tur med sina önskningar, och så blev det.
1 pinne till varje lag. Islänningarna heter nästan
lika alle-  sammans.

 
 
Alla har ju sson på slutet, i Sverige kan man helst inte heta Andersson eller något sådant, då tager man ett nytt namn. Fågelklo eller Hönsamo, eller Silverström. bara det inte är ett sonnamn.Det verkade som Portugiserna trodde
de skulle ta Islänningarna lätt, men icke sa Nicke.

Har ni tänkt på att det bliver ju aldrig mörkt nu,
så konstigt det är redan Midsommarljust om kvällarna.

Kommer Ni ihåg de små Rosenträden jag hade på
min balkong. Köpte ett själv, men så fick jag ett från
Anita i Göteborg. Nu kan Du kolla Anita ser Du så
bra jag har förvaltat dem, nu är de så här stora.


 
 
När vi är där ute kan jag ju visa Blomman för dagen, ser Ni vad fint den kommer också.
 
Hörnskåpet älskar jag, det har min gubbe och jag haft sen
60 talet, det var rött vid inköpet, men jag målade inte bara tavlor,
även skåp och andra saker åkte med ibland.
Nu skall jag vila mig ett litet tag, fick ju min Svensk Damtidning
i morse kl 04,20, och har inte hunnit att läsa något i den.
Just nu är det Ryssland-Slovakien på Tv, men TVn  måste nog
svalna lite emellan varven. Ha nu en bra eftermiddag
och kväll, så ses vi och hörs på AXEL-dagen i morgon-
så HAJAN tackar för sig.

3 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Så fin din ros blivit .Visst är det en fröjd att gå från frissan å det är sommar och varmt är det ju skönt att få bort lite av kalufsen.Tittar inte på fotboll det har ju blivit så mycket med allt nu för tiden ,kramen Nette

Mamma C sa...

Såg båda målen igår, sedan hoppade jag i säng. Det är nog efter dig jag fått mitt kludderi. Klart man kan dra penseln över det mesta.
Kram ikväll är det Frankrike kl. 21.00

Anonym sa...

Ser ut som du hade mycket hår. Mitt tunnar ut,
men igår behövdee det trimmas till lite grann,
så nu är vi båda fina i huvu´t - på utsidan i alla fall. :)