lördag 25 juni 2016

Vilken underbar Midsommarafton , Super,super





Tack mina kära och nära, för att "morsan " får vara med ......

Kan det bliva bättre, än vad det var i går. Inte en regndroppe, allt
så skönt, nästan för varmt. Jag var ju som vanligt hos min dotter och måg,
en tradition som varat i många år. Men som snart tager slut, förstår jag
Men det är nog snart slut ändå för mig. Det känns verkligen varje år.

En trevlig fest utan ambulans hämtning, för andra gången.

Det var de närmast anhöriga höll jag på att säga. Min dotter hade ju fixat
all mat. Det skall jag tala om hon är jätteduktig med både matlagning och bakning.  Vi fick börja med dessa tunnbrödsrullar, med lax och räkor, hur
gott som helst.

 
Min mågs "farbror" blev en trevlig bekantskap, han målar också
tavlor. Levde på det i flera år, han berättade mycket roligt från den tiden. Var mest i Spanien och målade på sina alster.
 
Sen blev det sill och potatis så klart, standardrätt på
afton. Vi till och med sjöng en liten "skål och höj ditt glas min vän"
Den brukar mågen alltid vilja sjunga .därför stämde jag upp den- 


Det fanns ju sångardrycker, av lite av varje. Men vid min ålder
skall man nog inte sjunga alls, ha,ha  som ett skat krax.
Sen satt vi utomhus resten av kvällen, Då grillade de yngre
killarna i sällskapet.

En härlig drink på Citron och något blandat i. Precis lagom
alkoholhalt. Tack för den.


En som älskar solen är lilla Orvar, en Jack Russel de är nog
lite frusna av sig. Nu sprider sig doften av Grillat kött, oj så
gott det är då, vi får inte glömma den toppengoda













tzatsiki såsen. Det var länge sen jag själv gjorde en sådan sås.
Men tänkte det vore ju gått att ha när Göteborgarna kommer
igen nu. Den kan man ju ha till allt kött (ja inte kokt) och
sen rosta färskpotatis till.
 Sen kom ju min Färdtjänst, en väldigt ful och gammal sådan
åkte en ny väg hem, men hem kom jag ju i alla fall.
Bussen var kolsvart, han som körde den var också kolsvart,
han var klädd i svart med. Jag fick en obehagskänsla tänkte
på allt man läser om. Törs inte skriva det heller.
Man liter inta på någon, nu för tiden.
Tänkte på Ruth i morse när jag såg vilka översvämningar det
var i Virginia. God fortsättning till alla som hänger med här.






4 kommentarer:

  1. Tack själv för igår. Det blev en toppendag och vi kunde ju sitta ute och njuta. Idag har vi suttit ute i solen hela dagen och bara njutit.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Det låter som ett härligt midsommarfirande! Riktigt sommar har vi ju! Igår hade vi 28 grader och strålande sol, då tyckte jag faktiskt att det var lite fööör varmt, haha. Men idag är det mulet igen ;) Önskar en fortsatt fin midsommarhelg!

    SvaraRadera
  3. - Halloj i Peking.
    - Vilket härligt Midsommarfirande ni hade. Det var
    verkligen kanonväder som vi fick i år.
    Här har det varit lite regn och åska på nätterna. Men
    dagarna har varit kanon.
    - Ha en fortsatt fin helg !
    Hälsar Hasse och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  4. Det va ett rekorderligt midsommarfirande, ska ja säja!
    Men, men, den där fingersignalen killen gör, kan inte
    godkännas, åtminstone inte i Amerika. :)

    Såg din kommentar hos Ölandsvindar.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera