fredag 17 juni 2016

Tur för Italien, skit för oss , så kan det bliva




 
 
Hoppades i det längsta, med två bra lag som så gärna ville vinna.
Tyvärr när matchen nästan var slut, fick Italien in ett mål.
Som vanligt undrar väl grannarna vad jag håller på med,
jag sitter ju här och skriker SKJUT FÖR HELSICKE.'SKJUT
Det är skönt att jag sitter själv faktiskt, min gubbe sade alltid
skrik inte så förb.....t.
I dag har jag haft något enkelt till middag. Jag kokte en bit
Falukorv och så gjorde jag god Senapssås till.
Så har jag ugnstekt 4 stora Kycklingfileer  som sonen och jag skall
ha till Söndagsmiddag. (man kan tro det är Kalkon-filee`r)
I morgon skall jag med min dotter till Norrköping och handla.
Nya Långbyxor, en snygg Blus och ett par skor.
Gillar inte att gå i affärer med min rullator, därför är det bra
att min dotter är med. Skall du inte skaffa dig en klänning eller en kjol, finns det några som frågar. Nej ABSOLUT INTE , det
är inget för mig.  Gammal och envis, jaa ni har så rätt, så är det nog.
Idag har Hemtjänsten tvättat ät mig, de är så fina mina töser
som ordnar med sådant. hm, hm Man skall ju hålla skiten ifrån sig sade de förr.  Jag gillade inte det först, ville tvätta själv. Men det
är ju bara att konstatera det går inte längre med den här ryggen.
Har talat både med Stockholm och Göteborg. Min gamla vän från
Göteborg nej vet du vad Harriet inte sätter jag mig och ser på
fotboll. Det bär lika som med alla matlagningsprogram, jag
tycker sådant är jättejobbigt, klämde hon i till slut. Då tänkte jag
så underbart det är med oss människor så olika vi är. Och att vi får vara det , egna tankar och egna ord. Stockholmaren skyllde allt på Slatan, jaa jag säger då det.
ha,ha nu är det matdags igen jag skall äta två goda sillmackor
med kokt ägg på.  Nu hoppas vi på en bra morgondag.
Ps, får vi tid tager vi systembolaget också..


Riktigt så här flott bliver jag nog inte i morgon, men man gör så
gott man kan. Tack för i kväll, nu skall jag slicka mina sår efter
matchen   .                     H A J A N

 

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Synd att inte Sverige har mer flyt. Vi ska ha så trevligt i morgon och flanera runt i affärerna.
Puss o kram

Mamma C sa...

Synd att inte Sverige har mer flyt. Vi ska ha så trevligt i morgon och flanera runt i affärerna.
Puss o kram

Eva i Dalarna sa...

Min man säger det till mig också: skrik inte....Men det är ju så spännande! Det överdrivna beundrandet av Zlatan i fotbollsvärlden förstår jag inte. Visst kan han spela fotboll men han är klart överreklamerad tycker jag.
Hoppas du hittar nåt fint på din shopping!

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, den fotbollen, den fotbollen, jag älskar dom här stora turneringarna, jag sitter som klistrad! Och det var så synd igår. Och jag säger som så, Zlatan kan inte göra allt själv.....vi har inget superbra lag just nu, så är det bara.
Kul med shopping, hoppas det går bra och att du hittar något snyggt som du trivs med!
Kramar Agneta

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
- Det är motigt i fotbollen. Men det finns
ändå en liten chans kvar, i onsdagens match. Får
inte sluta heja förrän allt hopp är ute.
Hoppas det gick bra på shoppingrundan.
- Ha en fin avslutning på veckan !
Hälsar Hasse och Blondin-Ida.