onsdag 29 juni 2016

Tack Sanna , Du klarade premiären, med bravur----





 
 
 
 

Så var det dukat igen för min Göteborgsgäster.
Denna gång skulle ju jag fotografera maten också, men
tyvärr det blev som vanligt , missade bilderna på maten.

 
Jag fick en " Brandfilt " i present av dem. En liten
påpekning om vad som varit. Sen blev det en liten
flaska Sherry + ett paket Zoega, denna gång Blue Java. De sade jag inte behövde bjuda på mat, varje gång
men kära nån mat måste man ju ha varje dag i alla fall.
Det blev lite extraprat för Gouda från Hemtjänst kom
också, hon hade just fått en lägenhet på Guldheden i Göteborg ,
och fick ju lite extra information, eftersom båda mina gäster hade arbetat på Sahlgrenska. Gouda skall
läsa till läkare på Universitetet.













Sen var det dags för Allsång på Skansen, lilla SANNA DU BEHÖVER INTE vara orolig. Det klarade Du med elegans.
Så underbart att ni valt BAO , med Benny, och de vanliga
underbart. Frans var ju där också, och sjöng sin härliga
"Slatan låt".
Jag fick beröm över maten också, skall äta rester i dag.
Finns det något som är så bra att bjuda på, som Kyckling eller Lax.

Mirjam var härligt igen att höra, ni vet hon från Så mycket bättre.
Ser verkligen fram mot nästa Tisdag, när det är allsång igen.
Klockan är bara 05,12 så jag går och lägger mig en liten stund till.
Svensk Damtidning trillade in här vid 04.00 tiden, så
då kan jag dra mig ett tag med den.
Ha nu en bra dag önskar Hajan.




7 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Roligt att höra att det gick bra för Sanna, hon är en rar flicka som verkligen kan sjunga själv!
Härligt med vänner och bra att du fick en brandfilt. Vi har en också men jag undrar om vi kommer ihåg var den är om det skulle bära till, man kanske skulle tänka på det där ibland.
Agneta kram

Bitte sa...

Jag läste i kvällstidningarna att det gick bra för Sanna igår, jag missade programmet men ska se det på play någon kväll tänkte jag. Ikväll är det väl dags för fotboll igen? Jag vet inte riktigt vilka som spelar, men jag kommer att se Islands nästa match i alla fall :-).

Ha en fin onsdag!

Många kramar
Bitte

Ölandsvindar sa...

Brandfilt,ja! Jag måste komma ihåg att köpa det. Bästa första hjälpen om det flammar till någonstans!
Sanna var jätteduktig så det blir säkert en bra säsong för allsången. Just nu regnar det några droppar här. Också bra!
Kram från Kerstin

Annes vita rum sa...

Kikar in och önskar dig en skön sommar..härliga Hajan! Må så gott! kramiz

Mamma C sa...

Ja hon var toppenbra Sanna igår. Så mycket fina presenter du fick av dina gäster.
Kram på dig.

Katta sa...

Såg inte allsången men kan tänka mig Sanna var bra i sitt nya jobb. Brandfilt har vi med, något som borde finnas i alla hem och alla rum egentligen tar ju inte mycket plats heller. Brandvarnare har vi ingen men det finns i vårt trapphus om det skulle vara kris. Önskar dig en riktigt fin dag. Kram Katta

Monica sa...

Så fint du hade dukat till dina gäster - vilket vackert porslin! Påminner om min fasters "Skånska-slott-servis!
Jag såg bara delar av "Allsång på Skansen", men BAO såg jag! Och hörde! Underbart, som alltid! Benny Andersson är en stor kompositör!
Brandfilt var en bra och omtänksam present! Vi har brandvarnare och skumsläckare, men en brandfilt ska jag nog skaffa.
Ha det så bra, kram, Monica