tisdag 28 juni 2016

Tack för denna underbara Måndag, I S L A N D, TACK RUTH också.







Tusen tack Islands fotbollskillar, Ni är toppen , vilken
underbar måndag.
Jag njöt från början till slut, detta är ju för bra.
Tänk att Lasse i sina 67 åriga tid, får uppleva detta,
vem vet hur detta skall sluta.


 
 

Detta härliga lilla land med sina varma källor
och inte att förglömma deras fina Islandshästar.
Visst, det måste kännas kymigt för England
som alltid fått vara störst och bäst. När man tänker på vad Lagerbäck sade vid intervjun, jag har mött
England 3 ggr, och det har alltid gått bra för oss.
 
 
 
Blev toppen glad i morse, när jag fick Ruths mail från Virginia
om just detta. Jaa, Ruth vi har samma smak Du och jag när det
gäller vissa saker. Det är nog din och min ålder, vi är ju
jämngamla., kan man säga. Så roligt att Du får det så fint med
hemma hos dig. Du kommer väl ihåg att jag fick, också
i ordning. Men det var ju för jag orsakade min brand inne.
Fy tusan det kommer jag aldrig att glömma.
Jag har betalat självrisken nu, sen får vi väl se om det täcker,
hoppas det, för här är en som är jättefattig.

I dag kommer Göteborgsfrämmandet till mig, det blev ingen tid
över i går. Så sade jag lite snyggt, matchen vill jag se i alla fall.
Men vi får äta det uppvärmt för det lagade ju jag i går, men om
man är noga bliver det gott i alla fall.

Kan berätta också att det grejat sig med kläderna, beställde
från Cellbes både Tunika och Långbyxor. Inte denna men något liknande. I morgon skall jag ner till Centrum, då åker gästerna
tillbaka till Götet igen.
Hoppas det finns några mer Bolltokiga som jag, för då vet ni
att Island skall möta Frankrike nästa match.
Tills dess ha det så bra önskar Hajan.
Glömde måste ju Gratulera Ruths dotter som fyller 60 år i dag
Grattis från Sverige till Dig.

Smaka min goda Tårta, G R A T T I S.


6 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Ja jättekul att Island vann! Nu är väl alla svenskar islänningar...Det blir spännande med nästa match nu i helgen!
Jag har också lite klädbekymmer i sommar,min syster ska gifta sig så jag behöver nåt nytt. Vi får se vad det blir...Skönt att du löst det bekymret i alla fall.

Anonym sa...

Hjärtligt tack för hälsningarna!
Ja, det var härligt att Island vann.

Har inte köpt kläder på väldigt länge. Gillar inte
att gå i affärer. Supermarket är OK, men att leta
kläder - NEJ!

Besök hos ögonläkaren i dag. Har "gula fläcken" i
vänstra ögat och får injektion var 5-6e vecka. Tycks
funka, för det har inte blivit värre, och det är jag glad för.

Ha det så trevligt med dina gäster Hajan. Ruth i Virginia

Rantamor sa...

Ser att du har det bara gott kära Hajan,
och bröllop ska det bli i sommar med för dig, härligt.
Ja vi är ju som bekant i fjällorna just nu, men kunde kolla svt-play igår och se att Lars Lagerbäcks Island gick vidare.
Heja heja.
Nej nu ska jag snart börja med middagen som nog blir fisk igen,
har norpat en röding och två öringar ur sjön idag !!

Tjingelingen från Rantamor.

Rantamor sa...

Och du tack för alla dina kommentarer !!!!

Monica sa...

Till och med jag, som inte är intresserad av fotboll, tycker att det är såå roligt att lilla Island kunde vinna över stora England!
Förstår att du har haft en brand hos dig - fy, så hemskt! Hoppas att det ordnar sig på bästa vis!
Kram, Monica

Mamma C sa...

Orkade faktiskt inte att se hela den matchen. Men jag lovar att jag kommer att se dom när dom möter Frankrike.
Puss o kram