söndag 19 juni 2016

Stackars min dotter, ej lätt med en gammal morsa





Ljuvliga tid med dessa underbara jordgubbar, jag njuter i fulla drag.






Innan min son gick hem i dag åt vi just Jordgubbar,
och Gräddglass. En present från min dotter för
gårdagens begivenheter. Hon var ju med mig för
att prova kläder. Stackars lilla gumman, det var inte
det lättaste. Är man gammal och lite rund, hm på
fel ställen, då är det inte roligt.

Ja det var inte lätt, allt började ju så på bra på
Lindex, perfekt min dotter tänkte också detta bliver
bra. Men hon fick springa ut och in och byta storlekar, jag satt och väntade emellan varven.
Var det inte för stort, så var det för smått. Tydligen
har vi allaamma storlek vid 85 års älder, eftersom de var slut. Då tog vi Kapp-Ahls , där hittade vi också
perfekta saker. Men inte i min storlek. Nu började
madam Hajan att tappa sugen. Mitt flickebarn sprang
och undrade om de inte hade något på lagret.
nej det hade de inte.

Nu föreslog min dotter att vi skulle fika, det gjorde vi
och det bjöd hon på, goda räkmackor från Lindahls konditori.
Nu gick vi till Skobutiken,  äntligen hittade vi något
toppen bra. Softwalle de är lika härliga som Reiker
nu var Hajan riktigt nöjd.
Då skulle vi handla mat, men då sade jag ifrån , jag
orkade inte det, jag sitter här när Du går in där sa jag.
I dag har min son varit hemma här, vi åt Kycklingfilee`rna . Det blev ju en matlåda till honom,
och en liten karott till mig med.
Sen ficka han taga med sig sin Jordgubbs bakelse
och intaga den hemma hos sig.  Jag skall också
ta mig kaffe och en bakelse. Nu är tanten nöjd
och väldigt glad åt sina två barn.
nu får det vara bra för i dag,hälsar Hajan.



6 kommentarer:

Mamma C sa...

Jag var supernöjd med dagen igår. Inga besvär att springa ut och in i provhytten. Men om vi byter du och jag, så förstår jag vad du menar. Men jag tycker att det blev helt okej med det vi hittade till dig.
Puss o kram på dig

Anonym sa...

Fy för att köpa och prova kläder!
Har inte köpt nåt nytt på väldigt länge.
Kör med det gamla laget, men skor måste man
ju köpa då och då. Tur nog har jag inget
besvär med fötterna - inte än iaf.

Här är det sommar så det förslår; 33-34C
Alltför hett för att vara utomhus.

Ruth i Virgina
(som är avis på dina fina jordgubbar)

Ölandsvindar sa...

JA det är konstigt med kläder, både storlekar och modeller. Det har hänt att jag t ex har tänkt att jag skulle vilja ha en tunnare, marinblå kofta. Vad händer då? Jo, marinblått har de inte haft på flera år, det är helt ute. Och hittar man en tillräckligt vid skjorta som döljer alla extrakilon, då är ärmarna alldeles för smala. Det värsta är att vi alla verkar ha problem oavsett hur vi är skapta. (men en del snyggingar överdriver nog lite).
Kram /Kerstin

Tummelisa sa...

Det är inte lätt att hitta kläder längre, varken om man är stor eller liten. Jag har svårt med byxor, eftersom jag inte är så lång 157 cm...det blir nästan alltid att man ska lägga upp dem. Vore roligt någon gång att hitta något som passar direkt. Skönt i alla fall att du har din dotter med dig, min man vägrar att följa med till provhytter.
Nu har vi midsommarveckan redan, tycker det går alldeles för fort denna årstid.
Vi hade det toppen på Mallorca, blev så uppvaktade av hotellet med champagne (Cava)på vår dag. Vädret var soligt och varmt hela tiden.
Nu är det arbete som gäller igen, till mitten av augusti då har jag nästa period med semester i två veckor. Vår son med familj ska snart komma hem från USA, ska bli så roligt. Familjen ska stanna i en månad, men sonen får bara ledigt i två veckor.
Trevlig midsommar önskar jag dig!
Kram Tummelisa

Rantamor sa...

Håller med dig det ÄR inte trevligt att hamna i en provhytt, och ännu otrevligt när inget passar , och sen har dom så konstig belysning så man ser allt galen ut.
Nej jag gör som Ruth skrev kör med det gamla som finns i garderoben.
Och sen så ska vi ju åka upp till fjällen å fiska över midsommar och då behövs mest bara fiskeböxan å skjortan...

Ha så trevligt kära du.

Tjingelingen från Rantamor.

Katta sa...

Det är inte lätt med storlekar och roligt att pröva är det inte alltid heller. Jag är själv en långskånka som aldrig hittar nåt som räcker i längd. Kram Katta