torsdag 2 juni 2016

Si och så med glädjen för närvarande, mycket bakslag tycker jag.

Först en ros till någon som inte finns mer bland oss.
En kär gammal vän som fått sluta sina dagar nu.
Man har kommit upp i en väldig ålder, så det är
fullt förståelse att skaran decimeras.
Detta var ju väntat, men det bliver ju inte mindre tomt för det.

Den 1/6 var min junta här, men vad det märks att
vi blivit gamla. Vi talade om ett par TV program som
varit så intressanta, då säger den äldsta av oss,
jaaa jag har då inte tid att se på sådant.
Ju äldre vi bliver ju mer har vi att göra tydligen.


Jag bjöd på en 3 rätters middag.
Först fick vi en varsin drink på Perlino, de som
ville späda ut fick själva bestämma. Till den drinken
hade jag krustader, 2 stora var. En var med Majonäs och räkor, den ändra var med 3 olika sorters god ost i.
Sen bjöd jag på  Torskrygg och fin Lax som jag
lagade i ugnen. Efter en stund hällde jag över Abbas Citronsås. så det fick stå och gotta till sig.
Jag sade flera gånger så gott det blev, dåligt när
värdinnan får tala om att det var gott. Men ingen
av mina väninnor höll med om det, eller också hörde de inte.
Desserten blev Fruktcocktail med god Gräddglass till.
Det sista blev Frödinge Äpplekaka och vaniljsås.
Tänk så bra det går att ha gäster, när man kan köpa så mycket gott som är färdiglagat.
Till och med Medelhavssalladen , är bara att rysta ur sin påse.  

Min dag i går, går ju inte till Historien som den
roligaste, i mitt liv. Men man lär sig alltid något av
det i alla fall. Nu skall den här gnälltitan ta sig
sitt eftermiddagskaffe , och önska sig en bättre kväll.
I går satt jag och en jätterar Hemtjänst tös och
pratade med varandra på min balkong, det
behövde jag. Det var så lugnt och skönt, jag
behövde den pratstunden i går. Så kan det vara.

 

4 kommentarer:

  1. Tråkigt att ni inte har så mycket att prata om längre. Men så kan det va ibland med goda vänner man haft. Känns skönt nu att han har det bra vår gemensamma vän. Så tycker jag du är suverän på att fixa i ordning tre rätters middag.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att ni inte har så mycket att prata om längre. Men så kan det va ibland med goda vänner man haft. Känns skönt nu att han har det bra vår gemensamma vän. Så tycker jag du är suverän på att fixa i ordning tre rätters middag.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Lessen att du är lessen. Tråkigt att dina vänner inte
    uppskattade din fina middag, men kanske dom inte kände
    sej på så bra humör. Ingen orsak iaf att inte uppskatta
    det man blir bjuden på.
    Inte mycket att prata om kan bero på att dom inte läser
    tidningar eller tittar på nyheter, så dom vet vad som
    händer, åtminstone i Sverige. Roligt att du har rara
    töser, som du kan prata med.
    Din borddukning var verkligen vacker med pioner överallt.

    Skrattade för mej själv, när du skrev "ryste". Vännen Roy hjälpte
    alltid sin mamma med fredagsstädningen och en sak han gjorde var
    att "ryste matter". Gullingen!

    Hoppas du känner dej lite gladare i morron.
    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  4. Eva i Dalarna2 juni 2016 21:59

    Så tråkigt med dina väninnor som inte hade vett att uppskatta din goda mat! Det låter ju supergott alltihop. Strunt i dem nu, du är i alla fall en "krutgumma" Hajan, så som du lagar mat o bakar o städar o hänger med i vad som händer i världen. Kram till dig!

    SvaraRadera