tisdag 14 juni 2016

Så har det börjat nu med fotbollen , spörjs hur länge vi bliver kvar i



Ja nu är cirkusen igång, på våra kanaler. Den ena
efter den andra kommentatorn , vet ju allt.
Jag vet i alla fall att det var väldigt tråkig match.
Sveriges första, där kom vi lindrigt undan tack vare
ett självmål av motståndarna. Nu hör jag hur någon
tänker, hur kan hon säga så den där gamla
käringen.   TV 4as studio är ju något i hästväg, men
där sitter denna härliga kommentator. Med sin
underbara norrländska dialekt. Bolinskan den andra tösen, ser ut som Lotta Engberg visar hela arse..
nej så får jag inte uttrycka mig. Förlåt , nu kan jag
skylla på min höga ålder.
Här på landet är det en underbar morgon, herregud
så vackert det är.
Nu skall jag ta min morgonfika, skippar gröten i dag.

 
 
 
 
 
Lägger in dessa bilder från i går, det blev inga hyllningar
precis efter matchen. Italien vann ju med 2-0.inte bra för oss
Skriver lite mer senare, nu är den här tanten dö-hungrig.
Det har gått 2 timmar nu sen jag var i duschen.
Ha det bra önskar Hajan.

5 kommentarer:

  1. Ja,nog hade vi tur alltid. Man kan ju inte bygga ett lag på en spelare som Sverige gör. Ha en fin dag.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Ja,nog hade vi tur alltid. Man kan ju inte bygga ett lag på en spelare som Sverige gör. Ha en fin dag.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Eva i Dalarna14 juni 2016 10:21

    Hahaha jag älskar dina blogginlägg Hajan! Tack "gamla kärring" för att du är du och skriver som du gör! Du får mig alltid att le!

    SvaraRadera
  4. Ja, det blev en liten snopenmatch för oss i första mötet, satt som klistrad och var väl mest glad över att det gick som det gick. Och självmålet, hade inte 3:an från Irland nickat in bollen så hoppas jag att Guidetti hade gjort det så då hade det varit mål ändå. Sen ska vi väl möta Belgien och Italien. Huuuuuhhhhh! Zlatan kan ju inte göra allt själv!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Jag var på O´Sullivans Pub och tittade på Sverige-Irland.
    Vår en-gång-i-månaden-lunchbunch av gamla tanter hade valt
    platsen. Fotboll var definitivt ingenting planerat. Men
    där var jag och kunde givetvis inte låta bli att titta.
    Tur för Sverige!!!

    Härligt sommarväder f.n. Har varit ute på lunch med en mycket
    kär vän och hennes dotter. Hon ska flytta till Los Angeles, så
    det var speciellt. God Thai-mat.

    Himla röra med renoveringen, men det blir säkert fint efteråt.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera