torsdag 30 juni 2016

Så gick vi ut på min balkong, drack kaffe och kaka på samma gång.




I dag när jag var ner till centrum, för att hämta ut ett paket.
Vem satt inte där och satsade på lite spel.
Jo Ruth i Virginias gamla ungdomskärlek, visst är det väl roligt.
Vi bor i samma hus och samma uppgång, men ser sällan varandra.

Nu Ruth, har han och jag gjort ett avtal, vi skall ses en gång i månaden, och då vill han ha reda på hur Du har det OSV.


Det är ju lite roligt tycker jag, nu har vi läst alla inlägg från dig
och kollat på alla bilder som jag fått.
Roy fyller 90 år nu den 25 juli, och skall fira det med barn och barnbarn på annan ort.
Jag visade bilderna på Dig och på ditt barnbarn och barnbarnsbarn,
Om inte jag visat Dig, skulle han inte känt igen dig.
Kan trösta Dig med ,att mig känner ingen igen , jag brukar säga ,
hej det är ju Harriet. Då säger de fulingarna, jag trodde det var du.
I alla fall sa jag, kom och fika hos mig kan vi prata lite.
Det visade sig då att det passade bra, för just i dag var han själv
hans sambo var på något med dans.
Då kommer jag kl 15,00 för då är jag van att dricka kaffe.

Så denna blogg i dag är till dig från oss, jag känner mig så
nöjd att jag ordnat denna glädje för någon.

Måste berätta att mina kära vänner från Göteborg trodde jag också försvann under hemresan. Men äntligen ringde den ena SYSTERN, DET VISADE SIG ATT DE FICK INTE ÅKA HEM.
De bor ju i Majorna och först var polisen tvungna att fixa det
som den där stollen ställt utanför Socialen i Majorna, det är hemskt
med alla dessa sjuka människor, för de är ju sjuka.
Jag har heller inte talat med min kompis, hennes telefon är väck
precis. Men har haft kontakt med en dotter i går.
som berättade

 ATT DET VAR FEL PÅ TELEFONEN.
Nu skall jag kolla fotboll, hej då från vännen Hajan.
Vet inte vem jag skall "hålla på, jag tror Polen.






6 kommentarer:

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peiking.
Visst är det fantastiskt att du råkar bo
granne med Ruth "gamla" ungdomskärlek. Världen
är allt bra liten ändå.
Jag hoppar nog över fotbollen ikväll. Håller på att
ladda upp inför Islands match på söndag. Skulle inte
förvåna mig om de slår ut Frankrike också. Vilka hjältar....
- Ha en fortsatt trevlig vecka !
Hälsar Hasse och Blondin-Ida....:o)

Snäckskalsdalen. sa...

Har du länkat samman två före detta, det var ju riktigt kul ju! Det är då man tänker att världen är allt bra liten i alla fall! Riktigt kul!
Ja, vem ska man hålla på, jag tror också det blir Polen, jag har lite svårt för den uppblåste Ronaldo nämligen.....och Polen ligger ju nära oss!
Ja, vilket tokeri i Majorna. Att det inte kan ta slut på allt tokigt. Och så Istanbuls flygplats, det är förfärligt alltihopa.
Ha det gott, nu ska vi snart äta, sen blir det fotboll! Kul med dom här stora turneringarna!
Kram från Agneta

Eva i Dalarna sa...

Han ser så himla gullig och trevlig ut, Ruth i Virginias gamla kärlek....

Monica sa...

Ja, jag säger som de andra: Världen är bra liten! Men så roligt att ni bor i samma hus, du och Ruths ungdomskärlek! Och kaffekalas en gång i månaden blir ju en trevlig tradition!
Ha en skön helg önskar Monica

Anonym sa...

Men tänk va´ kul att du fått dej en kaffekompis. Ni kan ju prata om
Simhallen.

Roy var en jättefin kille. Det var 1946-47 som vi "hade sällskap".
Träffade honom när vi tränade handboll mot hans lag. Han var
mycket sportintresserad. Spelade målvakt i vattenpolo och var t.o.m.
med på en match emot Finland. Nästan varje söndag var vi ett gäng,
som tog tåget ut till Kolmården och åkte skidor. Vårt "huvudkvarter"
var Tjalve-stugan vid sjön Svängbågen. Roliga minnen!

Det är ungefär 70 år sen vi sågs sist. Inte att undra på att han
inte kände igen mej. :)

Jag hoppas få in Islands match på söndag. Ska bli intressant som 17.

Kram fr Ruth i Virginia
Hälsa Roy så gott!

Mamma C sa...

Vilken fin eftermiddag du/ni fick. Kul att prata minnen och visa honom din blogg.
Kram kram