fredag 3 juni 2016

Nu måste man bjuda till lite extra, jag ber om ursäkt




God morgon, god morgon, eller natti, natti
Jag behöver banne mig svalka av mig.
Vad gnäller jag om, tänker på mina väninnor.
De har ringt och tackat för senast. Visst var det
roligt, jösses sade jag var har Ni varit då?
Skulle vara lite rolig , hos Dig förstås.????

Har tänkt igenom det hela, de hade ju suttit på en varm buss.  26+ och en jäkla sol som lyser. Från busshållplatsen är det en bit att gå till mig också. 
Då har man rätt att vara lite irriterad .   Ha-. ha
tänker på Lena Nyman i sin roliga monolog,
när hon sade, en stor jävla lampa lyser, de säger att det är solen. Men ser ut som en stor j--la ost.
Jag blev så glad när de ringde, en talade om var vi
skulle vara vid nästa träff, vi väntar till hösten,
svarade jag. Vi är ju alla över 85, så vi får se det
är ju ett tag till.
Detta får bara bliva ett litet mellanspel, ibland är
man tvungen att få prata av sig,  på både ont och gott.

 
 
Nej nu slutar jag för , snart kommer
mina flickor och hämtar min tvätt, det är den dagen
 i dag . Så nu slutar nattugglan med sitt skrivande FÖR I DAG TROR JAG.
Skit att vara så pigg vid denna tiden, men vad gör man? Det bliver nog bara att krypa till kojs igen.
 
                                              H A J A N .....

4 kommentarer:

  1. Slutet gott allting gott.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Slutet gott allting gott.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Roligt att dom ringde. Som du säjer - efter att ha suttit i en buss
    i 26 gradigt väder, är det ju inte att undra på att dom inte
    var särskilt pigga. Huvudsaken är ju att dom hörde av sej.
    Gammal vänskap är guld värt!

    Hoppas det svalnar av snart. Läste hos "Channal", som bor vid
    Bråviken, att hon varit i och badat allaredan. Som jag kommer
    ihåg, badade man nästan aldrig före midsommar. Men allting är
    opp och nervänt nu.

    Trevlig veckända önskar Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  4. Det är den tiden jag är som piggast också! Hopplöst. Men jag har inga tider att passa så jag låter det vara. Jag trivs på natten, det är liksom tyst i luften på ett sätt som jag tycker om.
    Ha det gott i värmen,
    Agneta

    SvaraRadera