lördag 4 juni 2016

Nu måste det bliva slut på regnandet i Franrike och Tyskland.




 
 
I dag skulle man suttit på en brygga, bara njutit av
detta underbara väder.
Men i stället har jag suttit framför min TV , och bara
haft det skönt. Jag har sprungit Stiockholm Maraton.
Vilka käcka och underbara människor, att de orkar.
Så har jag träffat dessa människor som skall se
Håkan Hellström på Ullevi .
Att jag blev involverad i det var att mitt barnbarn
Martina har kommit över en biljett dit.
Två föreställningar är biljetter sålda till.
Gud så dyra de är, men hon jobbar ju och betalar
dem ju själv. Och det angår ju inte mig.
Jag har ugnstekt 1 kg kyckling-fileer tills i morgon.
Det är inte klokt ,jag har inte gjort någon middag i dag åt mig, under maratonloppet knaprade jag i mig
2 stora fileer, och rostat vitt bröd.
Såg i morse på TV4 , där var ju kocken som vann i
år på mästerkocken. Hon bjöd på Kyckling och god
pasta. Då uppmanade hon att vi skulle använda
Valnöts olja i salladen till detta. Det måste jag prova.
I kväll skall jag ta mig 2 st  ostpajer, jag tyckte de
blev jättegoda.  Men när jag värmer dem i mikron
strör jag över lite extra stark ost, som smälter så gott.
Skulle ju ha haft dem till min junta, men jag tänkte
inte värt att prova några nymodigheter-
Som ni märker är jag pratsugen,
i kväll är väl sista gången med femteklassarna.
Mr Sigfride är väl också snart slut.
Ha det så bra önskar jag alla, hoppas Tummelisa har det bra på Mallorka. Men där är ju alltid härligt att vara. Så dumt jag vet ju inte ett dugg om det, det
är 20 år sen jag var där, nu skall jag nog vara tyst.

Ha en bra lördagskväll önskar Hajan.
Visst är det gräsligt med dessa översvämningar runt omkring oss.


4 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Vi tittar inte på Tv just nu utan bara på naturen vackert som bara den trots att temperaturen sjunkit rejält 13 grader på förmiddagen 17 på eftermiddagen .,ha det fint ,kramen Nette

Eva i Dalarna sa...

Ikväll är det en film på tv som utspelar sig i Dalarna tydligen,inte långt från där jag bor. Hallåhallå heter den. Det får bli min tvtittning idag!
Önskar dig en glad nationaldag i morgon!

Tummelisa sa...

Kära Hajan! Vi har det bra här på Mallorca. Fint väder har vi haft hela tiden. Idag är vår 40-åriga bröllopsdag, vi blev uppvaktade med Cava (Champagne) av hotellet. Trevligt.

Mamma C sa...

Helt underbart har vi här i Sverige just nu. Synd om de andra som har så mycket regn. Här är huset snart fullt av barn. Har redan våra egna 2 små barnbarn här, och sedan kommer det två till snart.
Puss o kram