söndag 26 juni 2016

Nu börjar MORMOR bli riktigt Gaggig, hua mig








Nu är det verkligen oroligt i huvudet på den här gumman. Vaknade efter en lång och härlig sömn.
Såg ju Mr Sigfridge i går kväll, 2 avsnitt sände de så klockan var ju 23.00, när det var klart.
Missade Portugals mål också. Kroatien kunde gått
fått vinna.(tycker jag).
Det första jag tänkte, vad är det för datum i dag?

Åh är det den 26, fram med mobilen och så skickade
Mormor SMS till barnbarnet Martin som fyller 28 år.
Så bra att jag kom ihåg det, inte alls bra, för han fyller den 26/7. Fick ett svar vad är det, har jag namnsdag i dag? Undrade ynglingen.
Ha,ha så kan det bliva, det senila med mormor
började när jag fick grattis-kram en månad i förväg.
Så kommer ju snacket att gå nu.
Klockan var ju bara 08,10, de kanske skulle ha sovmorgon, ja det är ju redan kört.

Jag har tagit fram Kycklingfile` som skall ugnstekas.
Får ju främmande någon dag nu, det kan man ju äta
hur ofta som helst. Bliver det fler dagar så har jag Lax också. Det enda jag inte har är Vetebullar men
det får vara. Jag har Äpplepajer och Kladdkaka det
räcker länge.

Jaa det är ju sådant vi gamlingar har i vår frys,
huvudsaken är ju att man bliver mätt. Slanggurkan
tyvärr fick jag slänga den var alldeles mjuk. Skulle haft den till Tsatzike såsen. Men det får jag hitta på
att blanda i något annat.
 
Kan berätta att vi just nu har och haft ett underbart
regn, det behövdes. Ja vi de flesta har hört
om ovädret som dragit fram över Sverige.
Gotland har ju inta haft någon ström på grund av
Åsknedslag. Men kl 07,00 var det visst redan kirrat.
Vad är lite oväder, vi har ju inte krig i alla fall.
och snart får vi hålla tummarna för Island,
det är ju det enda Svenska vi har kvar,Lagerbäck
som väl är, God fortsättning från Hajan.

 
.

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja,du inte lätt att hålla reda på månaderna. Du kom ju ihåg rätt datum i alla fall. Vem är inte glömsk, det behöver man inte vara gammal för.
Puss o kram till dig.

Anonym sa...

På tal om födelsedagar -
Min nr 2 fyller 60 i morron. Dotter nr 1 bjöd
oss på brunch kl 11 i morse för att fira. Vi har
alltid trevligt tillsammans. Jag åt en jättegod
omelette, födelsedagsbarnet tog en "Eggs Benedict" (massvis
med kalorier) och nr 1 en fin sallad.

Hoppas Island klarar sej i morron. Sen Sverige ramlade ur,
har jag börjat följa lilla Island. Ett land med mindre än
400.000 invånare !!! Otroligt!

Ruth i Virginia
(30C)

Blommiga Rutan sa...

Haha, lätt gjort att ta fel! Inte ett dugg konstigt , kan hända i alla åldrar ska du veta. Här har det också kommit ett välbehövligt regn . Hoppas du hade en skön midsommar .
Kramar från Anncathrine

Monica sa...

Hej! Nu har jag läst så många av dina kommentarer hos mina bloggvänner, och läst många av dina blogginlägg, att jag känner att det är på tiden att jag skriver en kommentar! Du skriver så spontant och trevligt att det är en fröjd att läsa!
Själv är jag 74 år, bor i sydvästra Skåne och har bloggat i snart 7 år!
Det vore jättekul att få följa din blogg i fortsättningen?
Monica med "Tjernhusbloggen".