torsdag 23 juni 2016

Nu är Midsommar här, sjutton så fort allt går







Nu hinner man inte med längre, vet ni det sa även
Färdtjänst-chauffören i dag. Men vilken dag redan i
morse vid 06,30 tiden hade jag 23+ här.
Men hu så kallt det blivit nu är det bara 21,5, skojar
bara här finns ingen kyla.
Jag har sett ett underbart program Fra Oslo i Norge,
det var Kork. Radioorkestern som kom till byn Sunnmore och tre st nya förmågor skulle visas upp.
 Den lilla killen var bara 8 år och fick
dirigera 54 st orkestermedlemmar .
En operaentusiast som sjöng underbart, och en ung man
som var en rappare, första gången jag tyckte om det.
detta var från 2015.
 

I går var ju grannen här. hon har ju alltid presenter med sig.
Det var trisslott, gottpåse, sillburk och Breton kex.
Jag bjöd på Fisk. Torskrygg och det var gott.
 
Jag fick beröm för min låda med Pelargonerna, roligt
när de ser att det tagit sig.

 
 Vad lustigt det är med texten jag får ändra den i ett kör,
storleken alltså.
I morgon kommer sonen och hämtar mig, sen bär det av till
min dotter och måg. En trevlig tradition då ses vi alla där.
I går var det ju inte lika kul, Belgien var väl gladare i dag.
Så härligt det var med Island, jädrar vad de låg på
Underbart när de vann. Hamren tycker jag synd åt,
läste att han vill gömma sig nu. 
Är så glad att jag såg hela Lagerbäcks match, den var ju lite tidigare.
Nu hälsar jag till alla som ej har blogg, Ruth i Virginia,
tack för alla dina bilder. Tummelisa som inte tröttnat heller.
Eva i Dalarna, du med dina roliga kommentarer.
En riktigt trevlig och fin MIDSOMMAR-
 
Ps måste ju berätta att jag vann 30:- på trisslotten, gånger 2
så i dag när jag var och handlade tog jag 2 nya triss för vinsten.
Så då får jag överraska henne med en lott också.
 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dej en riktigt trevlig Midsommar tillsammans
med dina kära! Midsommar firas inte här. Vår stora
sommarhelg är 4th of July. Då är det picknicks, parader,
konserter inne i Washington och det sjudundrande fyrverkeri på slutet.

Dotter nr 2 fyller 60 på måndag. Blir inget storkalas här-
kåken är isärtagen :) på grund av modernisering. Men det
blir väl NÅNting, hoppas jag.

Varm sommarkram fr Ruth i Virginia

Mamma C sa...

Så fint du har det på din balkong med allt som blommar. Nu ses vi snart hos oss och äter sill och egna potäter.
Puss och kram på dig

Eva i Dalarna sa...

Jag önskar dig också en Trevlig midsommar Hajan! Här ska det firas som vanligt med grillning och jordgubbar och majstång och barn och barnbarn. Men när natten sen kommer ska jag jobba! Så det blir en lååång midsommarnatt...KRAM!

Bitte sa...

Tack fina Hajan för dina kommentarer hos mig, det känns roligt att vara tillbaka i bloggvärlden :-). Jag håller med om att de senaste veckorna har gått fort, igår kändes det helt overkligt att det redan är midsommar.

Valparna växer för varje dag och jag ska visa fler bilder av dem i nästa inlägg. Det är inte helt bestämt, men de kommer troligtvis få namn som börjar på T. Jag kallar redan en av tikvalparna för Tess :-).

Önskar dig en riktigt Glad och fin midsommar hos dina nära och kära!

Varma kramar
Bitte