måndag 6 juni 2016

Nationaldagen till ära ? för Sverige hoppas jag?



Det är ju inte klokt vilken sommar vi har, men i morse när jag gick upp då var det bara 6.3+.
I dag har jag bara fikat på förmiddagen ute på min
balkong. Tänkte pryda sidan med vår vackra
flagga. Eftersom vi firar den dagen i dag.
Men det fick bliva de glada Gubbarna i stället.(SMILE)

Jag blev lite konfunderad på Pernilla som höll i trådarna från Skansen,  Lite lustiga frågor och kommentarer, tycker jag men jag tycker ju så mycket nu för tiden. Vad skall vi fira, och vad skall
vi glädjas åt.? Vi kan ju glädjas över att vi fortfarande har fred hos oss. Det var fint som vanligt och
underhållningen var väl bra ?
Kungen höll inget tal i år, utan det var eftersnack.
Det var väl tur också, efter allt rabalder, han tycker för ofta precis  som jag.

 
Det var då jag tyckte stämningen försvann lite, Eva Hamilton
berättade om sina flyktingbarn som bor hos henne.
Då frågade Pernilla kände du dig tvungen. Naturligtvis inte, hon
ville ju bara väl ., tvungen är väl ingen .det kommer ju bara ut
om man känner något över huvud taget.

 
Rickard Söderberg gjorde Sverige-bakelsen, den
var väl bra , jordgubbar och en botten + flaggan.
Det var en ungdoms akademi som sjöng där,
det gillade jag och Malene Ernman , underbara
musiker . Ha, ha Det var mycket bättre förr,
tyckte jag i alla fall. Nu säger jag god natt och
kanske vi hörs i morgon, om något dyker upp.
                                         H  A  J  A  N.

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Missade alla dessa grejer på tv igår. Här plumsade vi i säng när huset blev tomt.
Puss och kram

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Malena Ernman sjöng så vackert! Man får både gåshud och tårar i blick när hon sjunger Den blomstertid nu kommer. Så fint! Annars tycker jag nog att det var lite sådär med programmmet...

Kramar Anncathrine

Rantamor sa...

Tack, tack snälla finste Hajan för alla dina kommentarer hos mig , blir så glad varje gång du är en så skön böna.

Tjingelingen från Rantamor.