tisdag 3 maj 2016

Välkommen, Du fina, fina älskade Sol . 17 + redan


 
 
Nu har De slagit ut mina Pion-Tulpaner, så himla
vackra. Man skall inte klippa av skaften, så nu ligger
De nästan på bordet.  Jag höll dem i handen när jag
fotade för ni skulle få se.


 
Hur pampiga de bliver , blomblad, på blomblad
Färgen är ju så grann den med.
Det börjar att hända saker i min plasturna på balkongen med, jag
satte ju bara de frön som var i påsen. Nu talade en
tös om vid Hemtjänsten att det är Eterneller jag satt.
Skall Du torka dem  sen frågade hon, nej det har
jag inte tänkt mig svarade jag.
Det jag väntar på nu är ju Blomman för dagen.
Ett jäkla tjat om hennes " Blomma för dagen " tänker ni säkert nu. Förlåt då, men när ja gick omkring med
min kamera i morse, så blommar Fredskallan igen.
Det får jag tacka för , tredje gången nu
 
 
Tänk så glad man bliver, jag köpte ju 2 träd för
länge sen, men det är bara en som blommar.
Så har jag ju satt om mitt Rosträd tillsammans
med det från Göteborg. Det från Göteborg köpte
hon på mitt ställe.
 
 
Visst är det konstigt att det bliver en annan färg bland de röda. Det andra trädet fick jag plocka bort knopparna på, för de hade torkat. Ha, ha ja
det är mina trädgårdsland kan man säga.
Men de duger åt mig.
Nu skall jag sätta mig och ta en kopp kaffe i "kuvösen", kom att tänka på en sak. Hur tusan kan
TV 4 kalla gårdagskvällens program för Humorgalan,
humor är ju det sista det är, makabert namn såg bara lite på slutet.  Jag följde ju som vanligt
" vem bor här" på SVT. Och hade ett rätt, men 2 av
de medverkande hade alla rätt. Nej , jag bor nog kvar i min lilla lya. Precis lagom för en person.
Ha en bra dag.
Precis nu kommer jag med ett tillägg,
elektrikern varit här och fixat allt klart.
Så nu skall väl allt vara klart med sådant arbete,
nu är det bara att hoppas på Hemförsäkringen.
Amen säger jag, så får vi se om det räcker..

 
 
 

4 kommentarer:

  1. Ja, visst är vädret helt underbart nu. Tulpanerna är så himla vackra också. Satt ute en stund när jag kom hem från jobbet idag.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Full rulle hos dig som vanligt! Och vilka vackra blomster du har överallt. Jag tror frun har riktigt gröna fingrar! Nej, Humorgalan har jag lagt av med att titta på för länge sedan, minst humor man kan tänka sig. Jag tittade också på Vem bor här, men jag hade nog också bara ett rätt, svårt igår.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Den här gången hade jag faktisk 3 rätt när jag såg på Vem bor här. Det var rekord :-)
    Inte förrän jag planterade en kalla i självvattnande kruka lyckades jag få den att bomma. Men oj, vad den blommade då. Du har många vackra växter.
    Ha de gott

    SvaraRadera
  4. Vilka tjusiga tulpaner. Det blommar nu så fint i alla trädgårdar.
    Och vilket väder, det är bara att tacka och ta emot.Allt känns så härligt när solen skiner och det är varmt.
    Jag och herrn går ut på promenad nästan varje dag. Det blir omkring en timme ibland längre.
    Idag satt vi och solade oss i en park.
    Vi har en inglasad balkong men idag sköt vi isär fönstren och solen värmde
    gott- inte en vindpust.
    Humorgalan har jag inte förstått, man är väl lite svårflörtad.
    Men "vem bor här" är ett trevligt program. den är veckan hade jag två rätt och förra veckan var det tre. Trevligt med program som man kan engagera
    sig i.
    Till helgen ska vi åka ut till min Polar, som står i ett skogsbryn på
    landet, och lyssna till fågelsången. Det är som en hel kör med olika
    drillar.
    Trevligt att ha dig som bloggvän.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera