söndag 1 maj 2016

Tjosan, tjosan, både Lördag och Söndag, jättebra

 
 
I Lördags kom ju dotter och måg till mig, de hade också handlat hem varor som jag behövde.
 Så nu fick jag också lika
fina tulpaner som min dotter hade fått av sin gubbe Den nya sorten
heter Pion-tulpaner. Själva blommorna är som knutna.

Visst är det konstigt, hur gör de då, när de parar
dem. Jag vet att vi hade blommor på mitt arbete
som vi hade en borste och flyttade frömjölet på.
Jaa, det funkade ,men glömt vilken sort vi bearbetade.
Det räckte inte med att det brann hos mig, jag försökte också att förgifta min dotter och måg . . Jag har blivit " döfarlig " för omgivningen  Andra skulle väl inte berätta
om sina dumheter, men jag är ju jätteklok emellan varven. Jag hade gjort våfflor 10 laggar blev det.
Jag hade Hallonsylt som var väldigt syrligt, men ville inte sockra i sylten, i stället skulle jag
blanda i lite socker i vispgrädden tänkte jag.
Varken dotter eller måg sade något, jag behövde
bara smaka ,så fick jag spotta ut. Jag hade haft i
salt i stället för socker.. Fråga mig inte hur, för i den burken har jag bara socker, men inte i lördags.
Å L D E R N  förstås. 3 dl Vispgrädde var ju bara att spola ut. Eljest var det bra , fick ju hjälp att få upp
köksgardinerna efter takmålningen.

I dag kom mitt barnbarn och son, så roligt har ju inte
träffat Martina sen  Australienresan. Per hade gjort
Kycklingfile`och  så hade vi potatisklyftor till. De ville
inte gärna vara med på bild, håller med inget bra ljus. Efterrätt hade vi i dag, glass och söta Hallon.

Jag fick också denna bild av Martina som är på hela
gänget som jobbade uppe i Sälen. Jag får visa den
det hade varit både  jobbigt och roligt. De började ju kl 06.00 på morgnarna, inte dåligt. Nu börjar hon på
måndag på ett jobb igen, men här i Norrköping.
Jaa i kväll var det ju Mästarnas Mästare åh vad jag
tycker de är duktiga våra gamla idrotts-stjärnor.
Jag skiter i vem som vinner, men lite håller jag nog ,.på Ericsson om sanningen skall fram.
Ha ,ha men jag gråter inte om någon annan vinner heller, det bliver härligt nästa Söndag.
Nu vill den här virrpannan hälsa till Maria, Ewa i
Dalarna, Henning, Agneta . Ruth i Virginia , Tummelisa, ja alla ni som inte skriver på bloggen. Kram från Hajan.



7 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken härlig helg du haft. Min tulpaner är så vackra nu. Dom hänger sådär vackert som franska tulpaner hör.
Puss

Mamma C sa...

Vilken härlig helg du haft. Min tulpaner är så vackra nu. Dom hänger sådär vackert som franska tulpaner hör.
Puss

Eva i Dalarna sa...

Du är för härlig du Hajan!
Och tack för hälsning!
Mästarnas mästare är ett mysigt program. Håller inte heller på nån särskild.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina tulpaner, både färg och blommor.
Och det var otur med saltet men var säkert
gott med sylt till. Jag tittar på Mästarnas mästare också och Ericsson är allt favorit.
Kramar och ha en bra majvecka
AnnaMaria

Annes vita rum sa...

Du är för härlig du Hajan😄😄👍🏻 ha de gott.. Kramiz

Meta sa...

Vad fint med en ny sorts tulpan den måste jag hitta. så söt den var. Har en tulpanpelargon men den är inte så fin tycker att den ser mest outslagen ut. Pelargoner ska vara stora och med stora kronblad tycker jag, de är vackrast.
Jasså du är uppe med tuppen du idag. Jag kunde inte sova så då satte jag mig vid datorn innan jag ska till kolonin och sätta potatisar. Det börjar vara tid för det nu.Så härligt det är nu du kan väl dra upp dina fönster på balkongen och njuta lite go vårluft du med nu.Och du Tack för alla fina kommentarer hos mig det gör mig glad.
Önskar dig en fin och skön dag i solen.
Kram Meta

Agneta sa...

Härlig helg du haft. Synd på grädden men sådana missar händer även de bästa. Själv skulle jag bjuda på grädde och sylt till en sockerkaka en gång och vispade grädden för hårt så den smakade verkligen smör!
Väldigt fina tulpaner. Den sorten har jag aldrig sett.
Ha de gott!