söndag 15 maj 2016

Tack mina kära barn, Sjöstugan ett super,super bra val

Här var vi i går, på min födelsedag mina kära barn och barnbarn. Det heter Sjöstugan . De vet ju att jag
älskar Bråviken och allt kring den. Så bättre val hade  det inte kunnat bli. Jag fick redan gåvor innan vi kom innanför dessa dörrar.
 Jag fick en prenumeration på Svensk Damtidning, och 2 flaskor
"Bubbel". Flaskorna var ju inget att bära in, så de lade vi i bilen på en gång. Det är så rackrigt så jag inte har råd med den själv längre.
Vi var 10 vuxna, + lilla Axel. Maten där kan jag verkligen rekommendera, mycket god och vällagad.
Vi tog alla olika rätter, några började med Musslor
som en förrätt, min son tog Lax och Torsk på planka.
Jag och Martina tog Halstrad  Lax och färskpotatis.
Axels föräldrar tog Hamburgare med fisk i.
Martin och hans flickvän tog någon god kyckling och
fisksallad. Det blev inga bra bilder hos mig, men
om ni går in på Hallonoblabars blogg hittar ni allt
detta taget med min dotters fina kamera. De trodde
nog jag var sjuk, tårarna bara rann över, jag tål inte
att der bliver för rart och snällt, då rinner det över.
Det var så snyggt ordnat, så alla fick sin varmrätt på samma gång. Precis som det skall vara på en restaurang, så att alla kan äta samtidigt. Jag har varit på finare restauranger i Norrköping, där en
del hade ätit färdigt när resten av sällskapet
fick in sin mat.
När vi bröt upp så skjutsade dotter och mågen
mig till Coop så jag fick hämta ett paket,
det var från kompisen i Stockholm som skickade
3 st kort att handla på. Jag hade redan fått 2 st
från Göteborg, ha, ha de tycker nog lite synd åt mig.
Jaa, det är bättre än att få pengar tycker jag
 
Det var många fönster runt omkring oss, tror det
var därför mina bilder inte blev så bra.
När vi kom hem, så hängde det en påse med en
Orkidee i , det var från Sten-Göte . Han har alltid givit det vid Jul och jämna födelsedagar.
Denna vackra pelargon fick jag av ett Barnbarn en ny sort, det var
annorlunda blad på den.
 
Fick också denna vackra Rosenbukett av mina barn,
 
En bild på min kompis som nyss kommit hem
från Gibraltar, han är 88 år och pigg som tusan.
 

Allt som ligger runt detta kort är andra kort som
kommit per post. Tack alla ni som skickat på
annat vis, Rut i Virginia,Tummelisa och Eva i Dalarna.
Det var en trött gammal dam som somnade ifrån
allt på TV. Frans placerade sig som en strong 5a
i alla fall. Det tyckte jag var bra. Det kommer nog mycket skit efter vinsten i går.
Det är synd att ni inte känner doften som sprider
sig här. Jag köpte en stor Fläskkorv i går, det skall
bliva gott. Jag skall göra precis som när jag var
barn, jag skall mosa potatisen i korvspadet. Nej jag mår bra, detta kallas bara nostalgi.
Nu hörs vi snart igen kram från Hajan.
 
 

15 kommentarer:

Mamma C sa...

Vi var också trötta igår när vi kom hem. Satt bara en liten stund i tunnan, för värmen gjorde en ännu mera trött. Men vi satt och såg på eurovisionslagern ändå. Tycker nog inte låten som vann var den bästa. Min var Australien.
Puss och kram till dig.

Anonym sa...

Tack för igår , det blev lyckat med både skratt & tårar (lycko) !!
Maten smakade bra och trevligt sällskap kan man ju aldrig få för mycket av.

Jag hoppade "mellon" detta år , tittade på GP Speedway istället det ger mig mer. och där vann Australien hårt ända in på linjen.

Snart börjar uppladdningen för dagens begivenhet IFK-Sundsvall på Östgötaporten. En kall Loka & så tre poäng till SNOKA !!

Ps! Kanske byter ut Lokan mot en kall ÖL istället Ds!

Med Varma Kramar / Sonen !!

Tummelisa sa...

Du har verkligen haft en fantastisk födelsedag! Allt låter så härligt, både mat, restaurang och uppvaktning. Roligt att Du får din tidning igen.
Här hör och häpna, blev det tidigt i säng igår. Vi orkade inte varken se eller höra eurovisionsschalgern. Blev så trötta i huvudet av alltihopa (Ålderstecken?)så vi gick och lade oss istället. Fanns inget annat att se heller på andra kanaler.
Idag är det lite grått och småregnar här.
Ha det så gott!
Kram Tummelisa

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken dag du hade, och så många som var med och firade och vilken fantastiskt god mat på ett jättefint ställe. Förstår att du tycker om Bråviken, det är väldigt fint med vatten!
Och så många kort och presenter och så Svensk Damtidning! Måste kännas jättebra!
Hoppas maten smakar idag också!
Kram

Nette Cecilia sa...

Oj så fin födelsedag du hade ,grattis till dom många åren .Nu lever du på dom fina minnena några dagar också ,kramen Nette

Ölandsvindar sa...

En stor grattiskram till dig från mig! Vi hade också trevligt på kalas hos goda vänner i närheten. Vi kom hem precis lagom till rösträkningen, annars hade vi nog inte orkat vara uppe så sent. Men man måste ju försöka hänga med för att klara Melodikrysset. Vad roligt att det blev så lyckat på din fest med god mat och många bra presenter. Det är du väl värd! Här regnar det precis hela dagen idag och det är vi så glada över!
Kram från mig.

Katta sa...

En stor grattiskram till dig så här en dag i efterskott!! Från Katta

Eva i Dalarna sa...

Åh vilken fin dag du fick. Jag är så glad att du fick det så trevligt. Och vilken bra present med prenumerationen, en present som varar länge!
Kram!

Polargrevinnan sa...

Jag säger grattis så här i efterskott.
Det har varit så fint väder så datorn har fått stå oöppnad. Det är därför jag missat din födelsedag.
Vilken fin dag du haft. Att ha nära och kära runt sig, bara det är en fin
present.Svensk Damtidning har du fått och nu kan du hålla rätt på kungligheterna.
Det är väl bra att få presentkort. Vid vår ålder har vi ju det mesta det änd
vi behöver är lite påfyllnad på pensionen.Vi är ju två att dela på
kostnaderna och min sambo har en bra statspension. Själv har jag arbetat
70 procent en stor del av arbetslivet och jag fick sjukpension när jag var 58 år. Men jag klagar inte, man vet ju att pengarna kommer varje månad.
Jag tycker du är så duktig som lagar så mycket mat fast du är ensam.
Jag ser att du också har utnyttjat balkongen i det fina vårvädret.
Jag har suttit och löst korsord och njutit av vårgrönskan. Jag bor ju
på tredje våningen och sitter nästan omgiven av grönskande träd.
Tyvärr kan det bli lite skuggigt när träden är full-lövade. Men man kan
inte få allt.
Jag är lite trött för det blev sent igår kväll. Vi kämpade oss igenom
schlagerfestivalen. Jag hade hellre sett att Australien vunnit. Har
Ukraina råd med en festival? Deras ekonomi är ju inte den bästa.
Ha det bra.
Kram Viola

Gunillasljusglimtar sa...

Grattis i efterskott kära Hajan! Vad uppvaktad du blev!) Men inte konstigt att du har många kära vänner o släkt som gillar dig..Ja hönorna är roliga att ha,vet ej när dom kommer...väntar på dom;) kram Hajan❤

Gunillasljusglimtar sa...

Grattis i efterskott kära Hajan! Vad uppvaktad du blev!) Men inte konstigt att du har många kära vänner o släkt som gillar dig..Ja hönorna är roliga att ha,vet ej när dom kommer...väntar på dom;) kram Hajan❤

Gunillasljusglimtar sa...

Grattis i efterskott kära Hajan! Vad uppvaktad du blev!) Men inte konstigt att du har många kära vänner o släkt som gillar dig..Ja hönorna är roliga att ha,vet ej när dom kommer...väntar på dom;) kram Hajan❤

Gunillasljusglimtar sa...

Grattis i efterskott kära Hajan! Vad uppvaktad du blev!) Men inte konstigt att du har många kära vänner o släkt som gillar dig..Ja hönorna är roliga att ha,vet ej när dom kommer...väntar på dom;) kram Hajan❤

Blommiga Rutan sa...

Hej!

STORT GRATTIS till dig i efterskott! HURRA HURRA HURRA HURRA !
Vilken fin dag du hade, så mysigt och trevligt dom ordnat dina barn.
Och en bra present som räcker läääääänge.
Och vilka underbara blommor du fick!

Grattiskramar
från Anncathrine

Leva-Kerstin sa...

Hej
Vill önska dig ett STORT GRATTIS på din födelsedag i efterhand. En sådan underbar du hade. :)