onsdag 11 maj 2016

Oj, vad det går åt dricka , De är törstiga mina växter



Oj, vad det går åt dricka på min balkong, jaa det är
bara vatten så det är ingen fara. Det växer och det gror, jag tycker det bara blev " B O M " så var
sommaren här. Det är ju inte länge sen vi gnällde över snön.  Min grannes trädgård, en gammal trädgård, med jättegamla träd i. Äntligen har den
också fått fart och de blommar så fint och vackert.

I går var mina rara tjejer  och städade, det doftade så gott, efter golvtvätten här. I dag skall jag baka
Hallongrottor tror jag, det är bara tanke arbete just nu, vi får se hur det bliver. Tänkte på det i morse när ja duschade kl 06,00. Det går lite saktare nu för tiden när Hajan gör något.
07,15 var jag äntligen klar
så länge brukar jag aldrig hålla på. Man kan ju bara tvätta sig. Joo, visst men man hittar alltid något som
behöver göras. I dag blev det Duschdraperiet som
åkte ner. Det tager en vecka innan det kommer upp
tänkte tvätta dem uppe, men det går ju inte.

Vi har fått nytt sätt att vara i tvättstugan
allt är datastyrt nu. man sätter in en grej, trycker på tvättmedel, trycker och anger sköljmedel. Varje
tvätt kostar 7:- , vad sköljmedlet kostar har jag glömt. Detta faktureras och kommer på Hyrlappen.


 
Ja nu kommer det att vara lite tyst här ett par dagar.
Jag skall fira min stora födelsedag tillsammans mid mina barn, och kanske något barnbarn.
Jag har sagt ifrån om uppvaktning, jag orkar inte med det längre. Joo den fösta Juni kommer " juntan"
hit, vi är bara tre st kvar nu.
Tråkigt för den som bliver sist kvar, vilka fåniga tankar.  Jag hade tänkt att ha den fina
" Räkna de lyckliga stunderna blott" som musik här.
Men det tager för mycket ström, så den skippar jag


 
Slutar nu med en stor kram till Er alla från
Hajan i Vardagsprat. Vi hörs nästa vecka,
lycka till Henning med Sjösättningen, går ju inte
att kommentera till Dig.




 

11 kommentarer:

  1. Heja Hajan - friskt humör.
    Det är det som gör susen.

    Födelsedagar kan vara kul, om man inte gör
    sej för mycket besvär själv, utan låter
    andra bestå firandet.

    HJÄRTLIGA LYCKÖNSKNINGAR !

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  2. Jag nu slukar växterna vatten. Vilket lustigt system för att tvätta tycker jag. Nu får vi hoppas på bra väder när du fyller.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Jag nu slukar växterna vatten. Vilket lustigt system för att tvätta tycker jag. Nu får vi hoppas på bra väder när du fyller.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Ber då att få gratulera, lite i förväg.Ha det så väldans trevligt och roligt med dina barn på födelsedagen.

    Ps. Har också problem att kommentera på vissa bloggar)

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du får en riktigt trevlig och underbar födelsedag tillsammans med din familj.
    Och GRATTIS säger jag och Rantafar !!!

    Kram till dig.

    SvaraRadera
  6. GRATULERAR, i förskott! Hoppas Du får en fantastisk födelsedag som Du vill ha den.
    Det är en härlig tid nu innan sommaren tycker jag. Hoppas bara vädret får vara varmt och soligt.
    Ha det gott!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  7. Gratulerar i förskott!
    Jag läser på din blogg av den anledning att jag letade bilder på nätet från Österviks barnkoloni inför ett jubileum vi ska hålla i sommar. I och med detta letande fann jag ditt inlägg från 2012 om just Östervik och det gjorde mig otroligt glad! Så härligt att få ta del av några av dina minnen från kollot!

    Vi driver fortfarande detta kollo dit barn från Norrköping får komma, jag som har jobbat där tycker att det är fantastiskt roligt och jag hoppas att alla barnen också tycker det.

    Som jag nämnde kommer vi fira att Norrköpings Skollovskolonier firar 130 år i år och Östervik firar 80 år. Det vore riktigt roligt om du ville komma och fira detta med oss, om du (eller någon anhörig) har Facebook får ni gärna gå med i gruppen Kollojubileum- Östervik 80 år- 2016 https://www.facebook.com/groups/1734179186819985/ där kommer mer information vartefter. Om jag minns rätt kommer det hållas lördag den 9 juli.

    Jag kan även nås på mail om du skulle vilja det.

    Ha nu en fantastiskt fin dag!
    Mvh Zandra

    SvaraRadera
  8. Vi hade blivit lovade regn i flera dagar men det har bara kommit några droppa. Det är torrt som i en öken nu. Inte konstigt att blommorna är törstiga.
    Får passa på och gratulera på bemärkelsedagen och önskar dig en fin dag med "barnen". Jag har slutat fira min födelsedag sedan flera år tillbaka. Fyller nämligen på julafton så min födelsedag förvinner liksom i allt annat firande.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  9. Eva i Dalarna12 maj 2016 09:13

    Jag vill också gratulera dig på födelsedagen lilla fina Hajan och gör det såhär nån dag innan. Och så önskar jag dig en fin Pingst. Själv ska jag jobba, pga det har vi redan firat min dotters 30 årsdag som också är nu i helgen. Ha det gott Hajan!

    SvaraRadera
  10. Världens största gratulationskram till dig!
    Hoppas det blir helt fantastiska dagar med din familj och att det blir precis som du önskar dig och har tänkt!
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Grattis Kära svärmor

    eller fd då men det ser ju konstigt ut. Hoppas du fick en fin dag med de dina. Jag glömmer ju att gå in och läsa vad du har för dig, ska bättre mig. Får ju tid när jag snart flyttar. Mina saker är nere i Hindås redan bara vi kvar och en massa städning. Det får väl gå det också. Ha det gott. Stor kram Ann

    SvaraRadera