söndag 29 maj 2016

Mors Dag , fint som bara den, Partiledardebatt oj,oj



 
 
Vi hade bestämt min dotter och jag att vi skulle skippa Mors Dag. Sonen min var ju i går redan,
dotter min har ju så många järn in elden ändå
just nu.
Sonen hade köpt trisslott, plötsligt vänder det sade han. Men tyvärr det vände inte i går i alla fall.
När min dotter

kom hade ju hon cyklat förbi ortens
Trädgårdsmästare , så jag fick en fin bukett med rosor. Hon hade också gjort en god kaka till kaffet.
Så Mors dag, blev 2 dagar för mig. Tack snälla barn
jag blev jätteglad. IFK Norrköping och Elfsborg fick
dela på poängen, det blev inga mål.

Det är ju förskräckligt, skulle se på Partiledardebatten, men det orkade jag inte. Det
gick lika dåligt där också, vilket käbbel och
dessa styr landet, eller vill styra det.

 
Eva uppe i Östersund lovade ju Dig att visa min konst, det är ingen konst ,jag målade ju navistiskt
men detta är från vårt Harstena. Datumet på tavlan
stämmer inte överens med när jag målade den.
Datumet är när jag fotograferade den en gång.
Jag slutade att måla för ca 7-8 år sen.

 
Denna kallade jag för Narnia, det är från Resarös
trädgård i Maj månad. Skickar med en till, sen får det vara för i dag.

 
Detta är från min älskade Å, där jag bodde i 42 år.
Den tavlan gav jag till en i min Syjunta, hon bodde
på andra sidan på än, och blev så förtjust i den.
Tack Ruth för din hälsning i morse, fotot med de
nakna medelålders människorna, är som att se min gubbe och jag för 30 år sen.
Det har jag skickat vidare till släktingar alltid
retar det någon. Jag blev jätteglad.
 
 
Och jag är mycket nöjd med denna dagen, och vem skulle inte vara det. Kram från Hajan.

9 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Men oj! Vilka fina målningar av dig! Vad roligt att du är så duktig på att måla. Här är det full fart dagarna igenom så jag är väldigt dålig på att kommentera, men jag förstod att du har varit på barndop och allt möjligt annat. Nu ska jag iväg på möte.
Kram från mig till dig /Kerstin

Katta sa...

Men vad du är duktig på att måla! Gillar verkligen Narniatavlan. Hoppas du får en riktigt fin vecka, kram Katta

Mamma C sa...

Din konst gillade vi. Vi har ju några stycken tavlor på väggarna hemma.
Ha en fin och solig dag.
Puss o kram

Mamma C sa...

Din konst gillade vi. Vi har ju några stycken tavlor på väggarna hemma.
Ha en fin och solig dag.
Puss o kram

Evas blogg sa...

Vilka fina tavlor du har målat!

Snäckskalsdalen. sa...

Dina tavlor, jag säger bara det, du målar så himla fint och "Narnia" är ju otroligt läcker. Dom andra också! Vilken konstnär du är! Varför slutade du måla?!
Kram

Tummelisa sa...

Åh, vilka tavlor! Narnia gillar jag mest, otroligt fin, ja de andra är fina också, men Narnia bedårade mig genast. Säger detsamma, varför slutade du måla? Vet att oljefärg är dyrt, men du är en sådan konstnär. Tycker mycket om tavlor som man kan se vad det är för något. I morgon eftermiddag åker vi till Mallorca. Ska bli så skönt. Vi firar 5/6 vår 40-åriga bröllopsdag.
Här blev inte så mycket morsdags firande, ja vi firade min mamma och min svärmor förstås. Vår son ringde från USA, det var roligt.
Var rädd om dig nu! Ha det så gott!
Kram Tummelisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så duktig du är på och måla, jättefina
tavlor. Synd att du slutade måla
Önskar dig en fin vecka
Kramar/AM

Gry Karlsen sa...

Så flotte bilder du har malt!
De er kjempesøte!
Jeg har nettopp vært med på en malerutstilling,
der jeg solgte alle mine malerier.
19. juni skal vår malerforening ha utstilling for
kongen og dronningen når de besøker vår by.
Bodø har 200 års jubileum i år og da kommer de på besøk.
Det blir spennende! :)
Ønsker deg fine sommerdager!
Klem fra Gry :)