lördag 7 maj 2016

Mina härliga PION-TULPANER, en vecka gamla

Visst är de vackra, en hel vecka gamla. Inte ett blad har ramlat,
jag bad min son håll upp vasen så jag kan fotografera.
Det är den nya sorten Pion.Tulpaner.
Ni kanske tycker det är larvigt, men tyvärr är de
nog slut nu. Vilka fina blommor.
Jag hade ju besök, för jag hade beställt Pelargoner
Från Plantagen 4 st 100:- . Det är lagom på min lilla kuvös.

Jag har nyss kommit in har suttit och fikat mitt
förmiddagskaffe där. Två skära och 2 röda just nu.
Jag vill ju ha hängande blommor över bordet, men de vill jag själv välja och se vilka.
Det var så bra i går, han åkte och handlade notan
åt mig. Det går ju lite fortare då, när jag kommer dit
möter jag så många bekanta, eftersom jag själv är pratglad så bliver det ju lite uppehåll.

Så glad man har blivit nu, för 2 bloggvänner som
har haft musik till. Henning från Oskarshamn hade filmat sitt brödbak, med de härliga skärgårdsbullarna,med morötter och alla de olika
sädesslagen. Måste erkänna de har ännu inte blivit bakade hos mig. Toppenfilm Henning och Sven-Bertil
som sjöng Den glade bagarn till.  Sen var det Bildbloggen som hade Cornelius, som sjöng om den
första "dan" i Maj. Vet inte vad jag gjort för fel men
efter 6 år kan jag inte kommentera hos Er. Jo hos
Anki men då skall man ha en prenumeration med i Atom-kommentar, vad innebär det.
Börjar käringen bli för gammal mån tro.

Nu är det dags att taga hand om Torsken till middag
i dag, den skall jag äta ute på min Balkong.

Jag följer ju Lets Dance och tycker flickorna är jätteduktiga.  Men älskade Vassberg, vad har du för några som ringer in på dig. Jag tycker Du är härlig också, men, men.
I kväll ser jag sista 5-te-klassarna det skulle ju bli för sådana som åkte ur lite för tidigt, spännande..
Gud bevara TVn, vad skulle jag göra utan den ???
Trevligt Veckoslut .önskar HAJAN


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, Hajan!
Ser ut som ni har fått tidig sommar därupp i norden!
Vi har haft regn HELA veckan, men nu på lördagsmorron
tittar solen fram - men bara 12C.

Jag kan heller inte kommentera hos Henning, och de
tidigare kommentarerna syns inte längre. Nånting
har hänt. Hoppas han kan fixa det.

Tjusiga tulpaner!!!

Ruth i Virginia

Snäckskalsdalen. sa...

Det var otroligt fina tulpaner, har inte någonsin sett maken! Får komma ihåg det till nästa säsong och så länge det stått dessutom!
Nä, jag kan inte heller sånt där med Atom och allt vad det heter, har försökt men det kommer bara upp biljoners bokstäver i en enda röra. Jag spar sådana bloggar bland s k Favoriter och besöker när jag kommer ihåg det.
Skönt att sitta på balkongen nu!
Kramar

Tummelisa sa...

Vilka fantastiska tulpaner. Något för mig som älskar pioner, men får vänta än ett tag innan mina pioner blommar.
Vilket härligt väder vi har just nu, nästan sommar. Vi har mest varit ute om dagarna, men har inte köpt pelargoner ännu, men ska snart bli av. Inte har det blivit mycket TV-tittande heller. Idag blir det att se sista Mästarnas Mästare. Tre veckor kvar tills vi åker till Mallorca, ska bli så skönt.
Ha nu en skön kommande vecka, var rädd om dig.
Kram Tummelisa