fredag 20 maj 2016

I väntan på Lets Dance



Så synd att vi inte har 2 st glas-skor, så de duktiga
flickorna kunde få en var sin. För de är ju så jätteduktiga.
Jag skulle inte blogga nu egentligen, jag skall göra
Pannbiff och en Rabarberpaj, men det får jag ta efter
detta, bäst att passa på när lusten finns.

I går när jag var nere i Centrum för att handla
träffade jag en gammal bekant, hej,hej sade jag
han bockade lite bara och gick vidare.
Herre Gud var han arg på mig, tänkte jag. Är det
något jag sagt eller gjort.
Nej allt fick sin förklaring, när jag satt och väntade
på Färdtjänsten,kom han fram och talade med 
henne bredvid mig. Jag sade mitt namn, då sade han
jag ber om ursäkt , tyckte du var lik någon. Sen kom
det till klarhet, det var mitt vita hår, kutryggig
och rullator. Tänk vad 6 år gör, tyvärr måste jag säga, att han såg ut precis som förr. Han skyllde på
min hårfärg, resten lade jag till själv. Man hm, hm,
skall ju tala sanning. Man märker ju inte själv något,
tycker man i alla fall.
Ha,ha nu skall den vithåriga utgå till sitt kök,
och fixa till lite. Nu har jag drömt färdigt för ett tag.
Hoppas inte Ni också glömt bort hur jag ser ut
skickar med en bild för säkerhets skull.
I kväll skall jag festa på mitt sätt till dansen,
har en Napoleon bakelse att ta till kvällskaffet.
Jag skiter i vem som vinner, men önskar lilla
Bianca att få skon.(Ni ser ju hur jag velar hit och dit, gammal tant förstås )
Elisa har ju vunnit allt där hon varit med och tävlat. Men vi får se, ha en bra dag önskar Hajan.
Nu vet vi att Elisa vann glas-skon.
De var duktiga båda två, så grattis ELISA.
God natt, nu.


3 kommentarer:

Mamma C sa...

Vi satt och hejade på Bianca med här hemma. Men nu gick det som det gick. Vi hade lite godis till tv:n i kväll.
Puss o kram

Rantamor sa...

Underbara du, underbara lilla Hajan jag bara älskar dig för dina blogginlägg, du är bara så bäst !!!
Själv höll jag en å två tummar för Elisa hon är ju bara för söt...
Gillar inte Whalgrengs alls usch jag blir lite lätt illamående av hela den familjen... ursäkta !!!

Tjingelingen från Rantamor.

Snäckskalsdalen. sa...

Håller med dig precis om Let's Dance, Bianca höll jag på. Och den andra flickan visste jag inte alls vem det var, men jag lärde mig att hon vunnit det mesta hon gjort och då tyckte jag Bianca vore värd priset den här gången! Nåja, det är som det är.
Inte ser du ut som den ålder du är i! Pigg och fräsch och glad! Jag tycker den där mannen kunde hälsat även om han inte kände igen dig från början, så tycker jag!!!
Du lagar så god mat, där har du verkligen disciplin!
Regnar här idag, för andra dagen i rad, men det behövs!
Kramar