lördag 28 maj 2016

Härligt besök av son och barnbarn , Trisslott i gåva



Hela dagen i går, nej inte hela men en bra bit  på dagen av
barndopet. Oscar blev ju döpt av biskopen Antje Jackele`n ,
det var intressant med hennes lilla predikan.
Det mesta gick väl bra, vackert och fint med både Danskt ock
Norskt besök. De var ju faddrar på dopet.

Prästen berättade att når de varit dagen innan, i kyrkan hade talat om en man som alla känner, hon tänkte  nog på Jesus . men då hördes en röst Zlatan.
 Så hon gjorde en jättesöt historia av detta.

Det är inte klokt så duktig Estelle är, jag tyckte lite synd åt Chris
Madeleines man. Han verkade precis slut när han kom med lilla Nicolaus på armen. Leonor ramlade ner från sin stol, men hon skötte sig jättebra denna gång. Tålig tös hon grät inte ens.
Jag har haft besök av min son i dag och mitt barnbarn Martina.
Vi drack lite förmiddags kaffe tillsammans först- Till det hade jag gjort Gluten och mjölkfria fria strutar fyllda med . laktos fri grädde
och blandat med jordgubbar. Mycket gott. Sen åkte de iväg och handlade åt mig skönt.
Per och jag åt min hemgjorda Lasagne, Martina hade med sig
nyttig mat. Lax och lite annat. Jag fick en Dubell triss lott, och så
sade min son de magiska orden " plötsligt händer det"  men inte
för mig inte ,det  var  spännande  ändå  när man skrapade.

Hemtjänsten berättade att det var jättekvavt ute, de trodde på Åska,
kollade då på gradantalet då hade jag 17 + , det var inte dåligt.
Nu är det övertid här 23.05 då har jag bara 11.2 +.
Ja i morgon är det sista IFK  Matchen med Andersson som
lagledare, det gillade inte sonen. Och i Landslaget har ju 3 st redan sagt upp sig, hörde det på Nyheterna. Vi får se men just
nu leder ju Malmö , men det är ju bara början. 

I morgon möter de Elvsborg.
                               H A J A N .


3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, du är ju inte MIN mor, men du är en mor,
så jag önskar dej en trevlig dag (du fick ju en del i förskott).
Här firas Mother´s Day andra veckändan i maj.

Vi har Memorial Day på måndag; en dag då vi ärar dem, som
dödats i krig. Det är också inkörsporten till sommaren.
Och vädret hjälper till - 31C idag.

Det är efter midnatt, så säjer gonatt, gonatt!

Ruth i Virginia

Mamma C sa...

Halloj, igen min lilla mamma. Tack för kaffet och titten som blev lite snabb hos dig idag. Men allt gick bra som vi skulle göra sedan.
Ha en fin kväll.
Kramis

Snäckskalsdalen. sa...

Det var väldigt roligt det där med Jesus och Zlatan och att Antje gjorde en bra grej av det! Kul när det är modernt och så!
Kram