söndag 8 maj 2016

Hårda bud i Mellerud, sa man förr , men nu var det i Andalusien

Mästarnas Mästare
 
 
 
 
 
Äntligen var det final, och det var verkligen hett emellan de tävlande. Jag trodde Anders Ericsson skulle ta detta. Men
han kom bort i sten-pyramiden. Sen trodde jag på Caroline
som var så snabb och duktig.
 
 

 
Men det blev till sist Peter Forsberg som tog detta pris 2016.
Vilka fina tävlande, jaa han var värd att få priset, han
hade ju tur med sina facklor ,
Carolines facklor hamnade alldeles fel.
Det har varit en trevlig helg, min son är nog också¨nöjd , för
han var med till Jönköping när IFK Norrköping vann där.
Jag har varit själv och haft skönt, ätit mina middagar på balkongen,
det har ju varit underbart.  Det har ju varit nästan sommar.
I dag skulle jag egentligen haft Sill och potatis, men jag ändrade
mig och hade Dillstuvad potatis och Isterband. Bättre kan
man inte få.  I dag har jag också bakat Muffins, inget salt
i sockret eller så, perfekt det är inte klokt så duktig jag varit.
Jaa, jag menar jag har inte gjort några dumheter alls.

 
Det är så skönt att de äntligen fått bukt med skogsbranden på Gotland. Detta är Vänge kyrka.
Att jag har den på bild beror på att jag skickat en
liten gratulation, till en kompis som gifte sig i denna kyrka. Ville inte ringa i dag och fråga, hur det var
där. Men hörde på sena nyheterna att det är
slut nu med branden .Tack Tummelisa för dina rader
och Ruth från Virginia, Vi får prata mer en annan gång, för nu skall den här tanten krypa till kojs.
Natti, natti
 
 
 
 
 

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Natti, natti, nu ska jag också krypa till sängs. Här var det grillat idag. Men isterband är inte ett dugg fel. Grabbarna här satt och kollade på mobilerna när IKF vann.
Vi hörs, puss o kram.

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Vilka fina tulpaner i ditt förra inlägg! Helt fantastiska!
Ja, visst har vi haft ett härligt väder hela helgen, och nu fortsätter det, ojoj, så härligt, hörde på tv att det är varmast i hela Europa här hos oss.

Har också haft problem att kommentera på vissa bloggar, och har fått mail att det inte går att kommentera hos mig, vet inte vad som hänt???

Ha det så gott kära du
Kramar Anncathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag trodde jag höll på Ericsson som jag
skrev förut till dig, men när dom väl kom
igång hejade jag på Forsberg. Vilken blick
han har
Ha en fin majvecka Hajan
Kramar/AM

Agneta sa...

Sill är gott. Men isterband och stuvad potatis är jättegott. Jag brukar däremot persiljestuva min potatis. Ja, usch för det där med skogsbränder. Sonen bor tvärs över sjön där branden började i den stora Västmanlandsbranden. Men vinden vände efter första dagen som tur var för dem. De har nämligen ett stort antal hästar som de fick ha en evakueringsplan klar för dem. Huga, jag ryser bara jag skriver om det här.
Ha det gott

Ölandsvindar sa...

Oj, jag har några torkade isterband som ligger i kylskåpet och väntar på att bli uppätna någon gång under veckan. Jag har så mycket omkring mig nu så jag är väldigt dålig på att kommentera, men det blir väl bättre tider. Men tack för att du alltid kommer med dina gulliga och roliga kommentarer till mig. Det uppskattas!!
Kram /Kerstin

Eva i Dalarna sa...

Höll förstås på Foppa och han vann ju. Fast jag såg inte hela finalen, var tvungen att åka till jobbet.
Stuvad potatis och isterband är ju gott, får alltid bra matideer av dig!