tisdag 17 maj 2016

GRATTIS KÄRA GRANNAR , PÅ ER EGEN DAG


Ja , Grattis på den 17 MAJ, så trevligt i morse på Tv 4 ,med besök
av norrmän.  De berömde Sverige för att vi gör så rart på Skansen
för Norrmännen. Tilde De Paula Eeby var snabb med en motfråga,
Tack men vad gör Ni för fint hos Er, för Svenskarna på vår nationaldag. Inget blev svaret.


Men det är något visst med Er norrmän i alla fall, Ni är så
ackurat glade på ett naturligt sätt.
 
 
I morse var det denna härliga bild, på min dator
försökte att ta ett foto med min Camera.
Men det är ju dömt att misslyckas. Det byts bilder
ungefär var 4de dag, den ena vackrare än den föregående. Tyckte den passade bra eftersom
Norge har massor med just sådana här "systrar" som porlar fram.
Nu tackar jag alla som kom ihåg mig på min 85årsdag, skulle ju inte fira den. Men ännu en gång tack till alla som inte bloggar eller
har någon dator eller så.
I går gjorde jag en stor Lasagne som jag skulle
bjuda någon på, men nu vet jag att det var Raggmunk hon menade. Så det bliver väl att steka det då. Så nu bliver det att köpa något gott stekfläsk, och extragoda Lingon. Jag måste i alla fall
till APOTEKET och fylla på.
 
Rosenbuketten från barnen, är lika vacker ännu
Det kan ju inte vara 85 st, men många är det.
Sen fick mågen ta med sig champagnen och jag får
ett par flaskor med lägre alkohol procent i. För nu bliver det
2 kalas till här, först den 25 maj , då bliver det raggmunken.
Den 1-6-16 ses vi på juntan då bliver det , lite extragott att
dricka och äta. Men det får ni höra då.
Om Henning tittar in här, så vill jag bara säga så rart litet
reportage med lilla Ida. Kan ju inte berömma Dig på din blogg
längre. Vi hörs snart igen, hälsar Hajan.

4 kommentarer:

  1. Javel, idag firer vi med naboerna, norrmännen! Vackrare land, jag undrar om det finns. Och norrmännen är så friska och härliga, precis som du säger.
    Så fina rosorna är! Tänk vilken dag du hade. Men så blir det kalas i alla fall, är det inte märkligt.
    Ha en fin dag, kramar

    SvaraRadera
  2. Kul att buketten står sig ännu. Det var lite skillnad på lasagne och raggmunk.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Bästa Hajan!
    Å, har du fyllt år - det har jag missat. En STOR VARM födelsedagskram i efterskott till dig! Igår fyllde min äldsta son 41 år. År 1975 var det Pingstafton den 17 maj.
    Ser att det är full rulle hemma hos dig och att du står i och lagar en massa god mat.
    Jag gillar både lasagne och raggmunk.
    På fredag åker vi hem till äldsta sonen och passar barnen hela helgen för föräldrarna ska åka långt bort på bröllop. Det ska bli trevligt och jag hoppas på skapligt väder.
    Ha det så bra och var rädd om dig!
    Kram Inga

    SvaraRadera
  4. Så härligt att du fick en trevlig födelsedag med din familj, det är ju det allra bästa att få vara tillsammans med dom man älskar mest.
    Och du fortsätter att producera så härliga maträtter, hos dig blir det sällan nå halvfabrikat, du kockar och grejar från grunden.

    Kul att du ska fira med juntan din lite senare.
    Ha det så gott kära du och tack för dina kommentarer hos mig.
    Förresten idag kan du kommentera hos Henning.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera