torsdag 26 maj 2016

Efter 3 veckors frånvaro, tog vi igen allt i går






Så var det onsdag och jag skulle ju få främmande.
En Granntant och jag äter ju hos varandra. Nu var
det 3 veckor som vi inte setts på, jag hade ju fyllt år.
Jag ville hon skulle komma den 18 maj, men då hade hon tvättstugan. Då tager vi veckan efter sade jag.
 
Nu var klockan snart 10 min över 11,00, Jag hade
gjort iordning välkomstdrinken, men var höll hon hus
min lilla kompis. Jag ringde till henne, då säger hon
jag väntar kommer Du aldrig. Det är jag som väntar
på Dig svarade jag. Oj, sade hon, jag kommer.
Det är underbart att jag skriver dagbok, så vi läste
högt ur den. Då blev hon riktigt övertygad.

Då hade hon med sig en present, fast jag sagt ifrån.
Fick en jättefin Mandolin, en sådan man kan riva
lök och allt möjligt på.
Sen blev det för rörigt, jag välte mitt glas med
drinken i. Glaset gick sönder , förstår inte hur jag
bar mig åt. Allt blev ju vått och krossat glas.
Min kamera glömde jag bort, vi börjar nog vara
för gamla, både för starkdrycker och kameror.
Men gud bevara Google , lånat bilder där ifrån


Till kaffet hade jag gjort en Rabarberspaj som
var jättegod. Hade Havregryn i, för det skulle
bliva lite knaprigt. Vaniljsås färdig i kartong, som
Var god den med.
 
 


Det blev bra till syvende och sist i alla fall. Men vi
skojade med varandra om hur det möjligen kan
bli. Tänk sade Mary, tänk om man inte hittar hem
en annan gång. Det bliver vi väl varse, alltid är det
någon som känner igen oss, och talar om var vi hör hemma. Det är skönt att få prata av sig ibland.
Det bästa med allt är ju, att hade inte våra män dött
hade vi aldrig träffats. Och bodde på samma gård,
så visst kan man säga att världen är liten.

Nu kanske ni undrar skulle jag inte bjuda på
Raggmunk, jo men jag tänkte på allt matos,
Stekfläsk har ju en förmåga , stekoset är jättesvårt att bliva av med. Så därför denna ändring.
Ha en bra dag, det regnar väl inte hela tiden,
vi får se.

6 kommentarer:

  1. Det är kul att ni har det trevligt på era sammankomster din vän och du. Tur att ni inte har så långt från varandra med. När ni blir allt för virriga får ni sätta ett band mellan gårdarna så ni hittar 😊

    SvaraRadera
  2. Det är kul att ni har det trevligt på era sammankomster din vän och du. Tur att ni inte har så långt från varandra med. När ni blir allt för virriga får ni sätta ett band mellan gårdarna så ni hittar 😊

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte låta bli att skratta lite, du skriver så himla roligt! Och det där med glaset, det kunde ha varit jag, så händer det hela tiden här! Tänk, så mysigt ni har det och det är bra att kunna prata av sig och skratta lite åt livet självt! Fast jag tror ni kommer att klara er bra länge än! Så himla utåtriktade och mycket kul som ni gör hela tiden!
    Bra med google, jag håller med!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Skrattar gott när jag läser din berättelse om vem som skulle komma till vem.
    Men, att ha sönder ett glas, det händer hemma hos oss också, lite då och då, och även då vi har vatten eller mjölk i glaset, så jag tror nog att ni kan fortsätta att ta ett glas av något starkt.
    Så gott det ser ut på bilderna.Mums, nu blev jag hungrig!

    Ha det så gott
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  5. Eva i Dalarna27 maj 2016 14:28

    Fortsätt du ta ett glas gott då och då, det piggar upp och vad spelar ett trasigt glas för roll när man har trevligt. Och det hade ni ju till slut, bara ni kom till rätt ställe ��
    Rabarberpaj, såå gott.
    Har suttit o tittat på prins Oscars dop idag o då tänkte på dig, att du säkert satt o tittade du med!

    SvaraRadera
  6. Vilken hopblandning! Det gick ju bra iaf,
    och trevligt hade ni.
    Jag längtar efter rabarberpaj, äkta SVENSK
    rabarberpaj med smulor ovanpå och vaniljsås.
    Rabarber växer inte bra här; för varmt tror jag,
    och vaniljsås! Kanske man kan göra själv, men
    det är inte lätt att hitta vanilj.

    Sommarvärmen har börjat - omkring 30C igår, och
    det blir likadant flera dagar framöver.

    Trevlig helg önskar Ruth i Virginia

    SvaraRadera