söndag 22 maj 2016

Bingolotto med BLOGGDAGNY Carlsson 94 år







I dag kom min dotter och måg på besök, fick hjälp att få hem varor igen. Skall ha matgäster igen på
onsdag. Hade bara måndagen ledig, och var glad att
slippa Färdtjänst då. Tisdag har jag städning här.
Hon hjälpte mig också att sätta upp mina
duschdraperier , efter tvätten med dem.
Skönt att ha sina barn ibland som ställer upp.

Vet ni något roligt, jag skall titta på Bingolotto i
kväll, Dagny Carlsson 94 år skall vara där. Hoppas det bliver så.


Det är mycket att hålla reda på nu, IFK Norrköping
nyss var det 2-2 , med Örebro.
Min dotter och måg hade varit på Systemet också
och köpte 2 flaskor Perlino Bianco. Det skall bliva en god drink före maten.
Här doftar det så gott från Syrenerna de hade med sig. Nu doftar det kaffe också och 11 minuter tills
Bingon börjar.
Måste bara visa så fina mina 30 rosor är från
min födelsedag förra lördagen.


lite blekare men det gör mig inte ett dugg.
Den sista bilden bliver på min kommande
följetong som heter " Blomman för dagen "
Nu ses vi en annan dag, trevlig kväll alla,
på andra sidan bildskärmen.






.

 


5 kommentarer:

  1. Va hon inte 104 denna dam eller mins jag fel?. Vi la oss i rabatten när vi kom hem. Sedan tog vi kväller med lite grillad korv. Nu ser gubben på finalen på tv och jag bloggar.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Hej, Hajan! Tack för mejlet!

    Tänk att rosorna stått sej så länge! Vanligtvis
    brukar dom vissna efter ett par dagar.
    Älskar syrener. Tyvärr växer dom inte så bra här;
    det är lite för varmt.

    Så du ska ha gäster igen. Bäst att hålla igång
    bekantskaper och vänner så länge man kan.

    Har haft regn hela veckändan. Nu, kl. 6 på morron
    är det 13C och duggregn. Tror ni har det mycket
    trevligare därhemma - i dag iaf.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  3. Ja vilken krutgumma,jo 104 fyllda var hon:) Blir man såå pigg då,då får man va glad.Tack för titten,ja kyrkan var såå näpen o fin 💙 Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Ja vilken krutgumma,jo 104 fyllda var hon:) Blir man såå pigg då,då får man va glad.Tack för titten,ja kyrkan var såå näpen o fin 💙 Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Tittar bara in som hastigast. Jag skall egentligen gå till sängs men
    Jag har varit och dragit ut en tand nu på e.m. och det gör ont i munnen.
    Vilket fint väder vi haft idag. Så här vill jag sommaren ska vara.
    Inte ens tandläkarbesöket kunde göra mig på dåligt humör.
    Jag har inte lagt ut någon ny blogg, blir kanske i morgon kväll.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera