onsdag 20 april 2016

SÅ VAR DET DAGS IGEN, STORKEN HAR KOMMIT

Så var det dags igen för en liten Prins , Carl Philips
och Sophia har fått sin lilla babys. Det är ju tur man har datan så man kunde vara med från början.
kl 18,25 föddes den lilla 3,595 vägde han och 49 cm lång.  Jaa jag vet att det är många som skiter i det,
men jag tycker det är roligt, och många andra med.


Jag har eljest dukat men bara för kompisen och mig.
Hon vet inte om det tråkiga med branden här. Jag törs aldrig mer i hela världen gå ifrån spiseln med något på. Lysrören har inte kommit upp igen, taket
måste ju målas om också. Det har ju varit målarstrejk så det är inte gjort ännu.

Jag skall bjuda på Lax till middag, Sherry ett litet glas, till det ett par kex med goda ostar på.
Efter laxen tager vi Blåbärspaj till kaffet. Det får bliva
det goda . Efterrätten skippar vi., det räcker ändå.

 
Eljest har jag nyss skickat iväg ett mail för att gratta
en 7 åring. Han bara älskar DINOSAURIES. Jag har
haft riktigt roligt när jag letade reda på bilderna Huva Mig.

Hoppas han mamma och pappa hittat Jurassipark
jag tror den heter så, för den var ju spännande.
Min dotter har fixat ägg som man lägger i lite vatten.
Sen kommer det en lite låtsas Dinosaurie ur det.
Nu skall jag lägga mig ett litet tag tror jag, jag kan ju inte hålla på med något, det är ju fler än jag som bor här i "kåken ".
Den största händelsen är ju det lilla nya tillskottet.
morn morn.
 

7 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Härligt med alla nya små barn! Här har det siktats en stork på ön så nu får man passa sig så han inte tar fel när han ska lämna av sin försändelse. I dag ska faktiskt jag också festa lite med goda vänner. De anländer någon gång under dagen med sin husbil och sedan ska vi ha trevligt i några dagar. Perfekt med gäster som bor i eget boende, äter frukost själva och bjuder på varannan middag. Det ska bli så roligt!
Kram från Kerstin

Mamma C sa...

Halloj, ha en trevlig dag idag med din vän. Såg på nätet att dom fått en liten grabb. Jag har gjort ett eget dinosaurier ägg den här gången, som jag stoppat en liten Dino i.
Puss o kram

Mamma C sa...

Halloj, ha en trevlig dag idag med din vän. Såg på nätet att dom fått en liten grabb. Jag har gjort ett eget dinosaurier ägg den här gången, som jag stoppat en liten Dino i.
Puss o kram

Rantamor sa...

Ja den där kungen och hans fru har ökat på sin förmögenhet igen med en liten prins till, han har haft bra utdelning tycker jag, fem barnbarn på tre barn.
Vi har också tre barn två flickor och en pojke, som fått till tre prinsar till oss. Och eftersom den äldsta flickan bestämt tidigt att hon inga barn ska ha så blir det nog inte flera här tror vi !!!
Men vi ÄR så nöjd med dom små grabbarna, var ned till Timrå i helgen och hälsade på dom två bröderna Stormfjäll, så mycket spring dom hade i sina små ben.
Fick tanka ordentligt med barnbarnskärlek igen så vi tyar oss ett tag igen !!

Ha det gott med ditt främmande idag.

Tjingelingen från Rantamor.

Rantamor sa...

Glömde säga att det är så roligt att hitta Ruth här på din kommentarsruta, så kul att ni håller kontakten.
Såg att Ruth hade fyllt år så jag får instämma i gratulationerna jag och Rantafar med.

Hipp hipp hurra !!!

Tjingelingen från Rantamor.

Eva i Dalarna sa...

Såå kul med nya lille prinsen! Det var här på din blogg jag såg det först, hängde inte med på nyheter igår eftersom jag hade magsjuka.
Barnbarn är väl fantastiskt, själv har jag fem och det sjätte på väg!
En timer skulle du ha på din spis, då stängs den av inom en viss tid!
Hoppas ni får en trevlig stund, du o väninnan. Ni får i alla fall äta gott!

Snäckskalsdalen. sa...

Jag tror din kompis och du kommer att få en riktigt trevlig dag med den goda förplägnaden! Så gott allt låter, jag blir alldeles sugen. Tror jag kommer in och äter hos dig om jag har vägarna förbi!! Skojar!
Och ja, en litet gossebarn har dom fått, det var väl kul med en kille först den här gången!
Ha det riktigt bra, kram
Agneta