tisdag 12 april 2016

Så tokig är jag inte, förstår Ni

Nu har till och med mina Vårfåglar varit här och kollat. Mina Skrattmåsar och Skatorna, nu väntar jag bara på Sädesärlorna.

Förra året blev vi lite gramse på varandra, på skoj förstås. Vi sade nu har min Sädesärla kommit. Men
vi gjorde upp det, och ändrade det till Vår Sädesärla.

 Angående min brand här hemma, måste jag förklara
jag har givetvis inte stått och plåtat när det brann här. Den bilden lånade jag från Gogle, så roligt var det inte när lågorna stod jätte-höga här.
Skatorna har jättebråttom nu, de flyger omkring med grenar , och förbättrar nog sina bon.
Jag har beställt hem lite jord och frön, tiden bara rinner iväg. Jag måste ju förså "Blomman för dagen"
jag får ju inte gå ifrån mina vanor.
Just nu har jag bara en kruka med rosor i.
Jag tyckte färgen var så vacker. Jag kunde gott köpt två,
ibland är man för snål.

Men det blev snyggt i mitt lilla fönster, och i dag står den
på Balkongbordet.
I morgon får jag Göteborgsfrämmande. Vi skall äta här
tillsammans, men nu saknas ju en av oss.

Det är mycket med sådant just nu, på fredag är det begravning för vår kompis. Vi har bestämt att inte gå
på den begravningen. Vi talade ju med henne dagen innan hon dog. Så det känns att det räcker med det. Men vi
skickar via Hjärt och Lungfonden, så det bliver så bra.
Faktiskt i går tackade vi tre varandra för alla våra år
tillsammans, som min vän sa, det går ju tydlingen fort
att komma här ifrån.  Det är över 70 år vi varit nära vänner.
Nu ringde min dotter och talade om att på torsdag får jag hem jord och frön.
Lite makabert, pratar om att dö, sen säger jag att jag får hem jorden på torsdag.  Jaa kära ni det är
Harriet i ett nötskal, missförstå mig rätt nu.

4 kommentarer:

  1. Vi kommer bara med jorden till blomman 😊. Ha en trevlig dag i morgon med ditt främmande.
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Ja du är så söt! Jaa livet är död o jord men du lever väldigt gott tror jag ialla fall! Så fin färg på rosen.Klart du inte tog kort på din brand...förstår man väl,tragiskt ändå för dig...kramelikram Gunilla💙

    SvaraRadera
  3. Ja du är så söt! Jaa livet är död o jord men du lever väldigt gott tror jag ialla fall! Så fin färg på rosen.Klart du inte tog kort på din brand...förstår man väl,tragiskt ändå för dig...kramelikram Gunilla💙

    SvaraRadera
  4. Blev riktigt orolig där ett tag....när du berättade om branden. Tur att allt slutade väl, och att inte du blev skadad.
    Trevligt med främmande som du får idag.
    Vårt "lilla" barnbarn 15 år från USA har varit hos oss i två veckor, men idag flyger hon tillbaka. Även vår son har varit här över helgen, men han har redan flugit hem igen till USA. De flyger och far världen över, ingenting som vi gjorde när vi var unga.Vi hade inte möjligheter att resa utomlands förrän våra barn var nästan vuxna.
    Fin krukros du har. Nu är klockan 05.50 och jag ska göra mig i ordning för att åka till arbetet.
    Ha en fortsatt trevlig vecka med besök och plantering.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera