söndag 17 april 2016

Nu är det dags igen, AIK kommer till Parken

 
 
 
 
Jaa, mina kära vänner nu är det dags igen. AIK kommer hit
och skall slå IFK Norrköping.



 
 
Det skall gå fort, enligt pressen och AIK, jag hoppas de skall
spela om det. Egentligen har ju pressen ett stort ansvar också
som skriver all skit. Vädret var botten i morse, regn och blåst, men
sen har det ljusnat betydligt, men nu är det mörka moln igen över
Peking.

I dag är det Syriens Nationaldag, såg ett program på tv4 i morse,
där finns ju inget att fira, finns ju nästan inga hela hus kvar. Nästan
inga människor heller, de som finns kvar, har det mycket svårt.
Journalisten berättade att de svälter också, hur kan människor
göra varandra så illa.

När mina vänner var här sist, skulle de varit uppe vid vår vackra
Folkpark, där var gräsmattorna fulla av blommande Vitsippor.
Men tyvärr hann de inte med detta, därför kommer dessa bilder
där ifrån.
Detta är Femöresbron, från början kunde man få följa med en
Roddbåt i stället över Strömmen, det har min pappa och jag gjort
när jag var liten. Det är över 80 år sen, nu går man runt på denna fina bro gratis.
Utmed hela Strömmen är det en jättefin promenad
man kan gå nu, detta är vid en annan broöverfart.
Denna bild är tagen i närheten av vårt Skvallertorg.
Här finns det också en servering, åtminstone
för sju år sen , då var jag där och fikade. Det kan ju
vara borta i dag.

 
 
Nej nu hoppas vi på en trevlig match, jag skall
inte gå förstås, men min son är väl redan där, nu
äter man ju först en god rätt från den fina
serveringen. Sen får vi bra vänta och hoppas på
en bra utgång.
Jag skall också fixa mig en god maträtt, jag
skall ha Fiskbullar i Hummersås, det duger gott åt mig. Sen har jag stekt Pannkakor, till eftermiddags kaffet. Fixade till det innan mjölken bliver för gammal. Då har jag lite strösocker på pannkakorna,
det är min lyx i dag. I morgon åker jag iväg till
min lilla Konsumbutik, på onsdag kommer min
ena kompis på middag. Hon vet inget om att jag
eldade inne.  Puh va, det var hemskt, allt är
klart nu utom taket och Lysröret dit.
 
Men jag får vara glad att huset står kvar.
Ha en bra Söndag önskar jag er alla.
EXTRA  MEDDELANDE  VI VANN  4-1   MATCHEN KLAR
                         PS  ETT   SJÄLVMÅL

4 kommentarer:

  1. Idag har vi fixat lite nytt tak för veden. Det gamla började ge vika. Sedan kom nr3 våran son och strax därefter nr2 vår dotter på snabb besök. Såg när vi satt i tunnan att vi vann över AIK. Undrar hur mycket dom pajar i stan efter förlusten.
    Puss o kram ringer i morgon.

    SvaraRadera
  2. Jajamensan - Läste just om IFKs vinst, 4 - 1. Inte dåligt.
    "Mitt" hockeylag vann också med 4 - 1 i går kväll. Så nu
    kan vi båda vara glada.

    Betr. Strömmen - Min faster hade lägenhet på S. Strömsgatan 18
    med vacker vy över vattnet och inte allför långt ifrån Strömsholmen.

    Har haft en mycket vacker dag här idag. Tog en promenad i en liten
    botanisk trädgård ung. en mil härifrån. Åh, ja, jag körde bil till
    ingången. :) Inga vitsippor, va jag kunde se. :)

    Ha en trevlig måndag. Jag ska också ha besök till lunch (kycklingsallad
    och sockerkaka med färska bär till efterrätt). Det blir nog ett eller
    ett par glas vitt vin också.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  3. Fin stad! Jag har säkert berättat att jag bodde där en tid för många år sedan, det var verkligen trevligt.
    Kul med kompis på besök!
    Och god mat gör du även till dig själv!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nu har jag nyss skickat iväg en blogg. Det blir inte så ofta. Du är den första som jag kommenterar och läst bakåt har jag också gjort.
    Det här med öppen eld i köket - det är otäckt. Nu blev det ju inte så varligt.
    Du får städat och uppfräschat i köket - man ska se det positiva.
    Vad härligt att ha vänner som följt dig i så många år.
    Vi ska vara tacksamma som får "vara med" så många år. Men vi satsar väl på
    tio är till.
    Roligt att du är med i bloggsvängen. Mina barnbarn skryter över att de har en farmor som bloggar. Man är nog väldigt gammal och mossig i deras ögon.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera