måndag 25 april 2016

Mästarnas MÄSTARE, härligt att titta på,



Så härliga Söndagarna är, när man kan följa det programmet. Den här omgången verkar de komplettera varandra bra också. Inget tjafs Foppa
försökte intrigera för mycket tyckte jag.

Det stämde som jag tyckte, när han fick se vilka som
var kvar, så klämde han ju fram, de verkar inte vara
svårslagna ?? Men det får vi väl se nu när det börjar.

 
 
Detta gäng har varit bäst, tycker jag. Björn Ferry
imponerade stort både med sång och Gitarrspel.
Vad De slet i Medelhavets vågor, Haidi som
var tvungen att klämma åt om näsan, när hon skulle vara under vattnet.
 
 
 
Han berättade en gång Björn, att när de hade gift sig var det hon som bar honom över tröskeln.
De har det nog bra i " Ensamheten " där hemma i
Sverige.  
 

Finns det något så vackert som en Vitsippebukett?
Nej det tror jag inte att det gör. Den första skira grönskan. Jag fyller ju jämna år snart, och jag har sagt ifrån om all uppvaktning.
Åker iväg med mina barn och vi firar i lugn och ro.
Min gode vän i Stockholm blev inte så glad, men för
en gångs skull tänker jag på mig själv., och vill inte
bliva uppvaktad. Det är ju inte bara gåvorna det gäller, utan att man har det bra med varandra.
Och jag har det bra med mina vänner, och hoppas de tycker det också.   Kramis från Hajan
 
 


5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, Mästarnas Mästare är ett så bra program och det här gänget som varit nu är så härliga, mysiga och trevliga, och så mysigt dom hade det på stranden. Synd om Kenneth Andersson att han åkte ur, men någon måste ju göra det.
Vitsippor är fint.
Åååå, det stundas jämna år födelesedag.....jag tycker du gör rätt som gör som du vill, det ska man! Jag firar aldrig min födelsedag och varje år finns det någon som liksom stör sig på det, men jag har ingen lust, jag vill inte stå i centrum.
Glöm inte ta kameran med när du åker sen med familjen och firar!
Hej svejs!

Nette Cecilia sa...

Åh så vackert med vitsippebukett ,vi hade vitt på marken idag men det var blött inga sippor här inte .Mästarnas mästare brukar jag inte se men i år har jag faktiskt sett mera på den senare delen gillar dom från ensamheten.Kramen Nette

Rantamor sa...

Kollar också Mästarnas mästare och gillar tävlingarna, nu drar det ju ihop sig riktigt när dom sex kommer tillsammans.
Jag gillar ju attityden på Foppa, en skön kille, och egentligen väldigt ödmjuk, men med en otrolig tjurig vinnarskalle...

Här har vi haft snöstorm idag, och nu har allt övergått till vatten och minusgrader som gör vägarna livsfarliga.
Många olyckor inrapporterade.

Tjingelingen från Rantamor, bäst att kolla kylen om jag hittar några rester från helgen !!!

Mamma C sa...

Det här programmet är så himla bra tycker jag. Har sett en massa vitsippor när jag cyklar till jobbet. Men jag har inte plockat med mig några hem.
Kram på dig

Anonym sa...

Födelsedagsbarnet skall få bestämma, hur dagen skall firas,
d.v.s. precis som hon vill ha det. Det är DIN dag!

Det tråkiga med vitsippor är, att dom vissnar nästan
på en gång efter man plockat dom. Vackrare då i backarna. :)

Här håller vi på med Dancing with the Stars. Brukade vara bättre
i början. Nu har dom så mycket extra och s.k. "special effects",
så man blir distraherad fr att titta på paret som dansar.

Sommarväder - ca 25C. Alldeles för tidigt för sån värme,
enl. min uppfattning. Hoppas iaf att er vinter är slut, men
jag kommer ihåg snö på första maj hemma i Bergslagen.

Ruth i Virginia